Article Brapci-Revistas

As alianças entre as arquiteturas do controle, autoria, comércio e meio digital

The alliances among the architectures of control, authorship, commerce and the networks

The present article aims to think the architectural change of the new media implemented for the alliance between the commerce and the name of the author. This alliance is revitalized in the digital way to make possible the security and the consumption, through its new architectures of control and certification. we saw how, originally, the new media would characterize itself by unreliability and descentralization, and we can observe how the commerce has influenced in the form to apprehend and to change the structure of the digital way. Thus, we indicate that the commerce, in the net, has influenced in the ways of apprehension of the author. It provides a gradual change of relations in the Internet with the objective of control, localization and security to certificate the safe environment for the User’s consumption.@en


O presente artigo objetiva pensar a mudança arquitetural da nova mídia implementada pela aliança entre o comércio e o nome do autor. Esta aliança é revitalizada no meio digital para possibilitar a segurança e o consumo, através de suas novas arquiteturas de controle e de certificação. Vimos como originalmente a nova mídia se caracterizaria pela insegurança e pela descentralização, para observarmos como o comércio tem influenciado na forma de apreender e de mudar a estrutura do meio digital. Assim, indicamos que o comércio, na rede, tem influenciado bastante nos modos de apreensão do autor. Ele proporciona uma mudança gradual de relações tecidas na Internet com o objetivo de controle, de localização e de segurança para possibilitar a certificação ao usuário de uma ambientação segura para o consumo.@pt

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