Article Brapci-Revistas

A atuação de relações públicas nas ações de responsabilidade social das organizações

The role of Public Relations on organizations´s social responsibility actions

El papel de las relaciones públicas en las acciones de responsabilidad social de las organizaciones

This article focus on detecting which is the public relations role on the organizations social responsibilities. Studies have been made of cases into two companies of the 2nd Sector, which have a public relations field, with a professional actually working; and two of the 3rd Sector, which also have the same field and professional. Taking Campinas/SP and its area as a sample, the new national researches made by IPEA were confirmed, regarding to the strong and growing participation of the 2nd Sector at the social area. The organizations of the 3rd Sector also confirm this 2nd Sector´s interest.With regarding to the acting of the public relations, it is possible to realize that the sector has participation on the administration of the social responsibilities, as well as on the organizations of the 3ri Sector, but it´s necessary to go forward. The description of the job developed by the public relations, itself, indicates that he is able to be, also, the head of the 2nd Sector´s social responsibility action and, to the 3rd Sector, bring effectiveness to the mandat@en


Visando detectar qual a atuação de relações públicas nas ações de responsabilidade social das organizações, fez-se estudo de casos de duas empresas do 2o setor, que contêm em seus organogramas o setor de relações públicas com profissional da área atuando; e duas do 3o setor, que também possuem o setor e profissional de relações públicas em seus quadros. 0 recorte feito, tendo como amostra a cidade de Campinas/SP e região próxima, confirma as pesquisas nacionais, inéditas, feitas pelo IPEA, quanto à forte e crescente participação do 2o setor no social. As organizações do 3o setor também comprovam esse interesse do 2o setor. Quanto à atuação de relações públicas, foi possível observar que o setor tem participação na implementação das ações de responsabilidade social das organizações do 2° setor e também atua nas organizações do 3o setor, mas é preciso avançar muito mais.@pt

. The role of public relations on organizations´s social responsibility actions el papel de las relaciones públicas en las acciones de responsabilidad social de las organizaciones a atuação de relações públicas nas ações de responsabilidade social das organizações. Comunicação & informação, [????].
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