Article Brapci-Revistas

O Brasil dos naturalistas Spix e Martius

Marketing, services and information users: considerations for libraries

Mercadotecnia, servicios y usuarios de información: reflexiones para bibliotecas

The purpose of this study is to reflect on some ideas and exchange experiences in the implementation of marketing in libraries and their contribution in the quaternary sector in order to seek innovation in the information services that they offer. To achieve this objective we present the use of marketing in libraries in the light of technological and social changes and the challenges that librarians and information professionals must face to innovate and understand the business, the market and users of the information services that libraries provide, taking into account the management of information regarding user satisfaction.@en


El propósito de este estudio es reflexionar sobre algunas ideas e intercambiar experiencias de la aplicación de la mercadotecnia en bibliotecas y su contribución en el sector cuaternario para buscar innovación en los servicios informativos que son ofrecidos. Para alcanzar el objetivo presentamos la mercadotecnia en bibliotecas a la luz de las transformaciones tecnológicas y sociales, así como el desafío de los bibliotecarios y profesionales de la información en buscar innovación para entender el negocio, el mercado y los usuarios de los servicios informativos que son ofrecidos por las bibliotecas, teniendo en cuenta la gestión de la información en relación con la satisfacción de los usuarios.@es
A partir da obra de Spix e Martius, Viagem pelo Brasil, e do estudo da trajetória intelectual deste último, a autora propõe uma reflexão acerca do papel e da função de um viajante naturalista do século XIX e uma análise sobre a relação afetiva que este estabelece com a própria natureza, que é, ao mesmo tempo, objeto científico, mas também sentimental, um lugar de experimentação de sensações e sentidos.@pt

. Marketing, services and information users: considerations for libraries mercadotecnia, servicios y usuarios de información: reflexiones para bibliotecas. Biblioteca universitária, [????].
NLP0.29
Visto 24 vezes
sem referências
Array
(
    [dateOfAvailability] => Array
        (
            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [2015-12-01] => 50046
                        )

                )

        )

    [hasAuthor] => Array
        (
            [nn] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [Sueli Angélica do Amaral] => 3299
                        )

                    [1] => Array
                        (
                            [Karen Macknow Lisboa] => 42881
                        )

                )

        )

    [hasFileStorage] => Array
        (
            [nn] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [_repository/842/2018/09/oai_ojs_132_248_67_37_9000_article_108#00067.pdf] => 56280
                        )

                )

        )

    [hasPageEnd] => Array
        (
            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [111] => 1421
                        )

                )

        )

    [hasPageStart] => Array
        (
            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [99] => 582
                        )

                )

        )

    [hasSectionOf] => Array
        (
            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [Artigo Original] => 126
                        )

                    [1] => Array
                        (
                            [Artículo] => 822
                        )

                    [2] => Array
                        (
                            [Artigo] => 3
                        )

                )

        )

    [hasSubject] => Array
        (
            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [Marketing] => 201034
                        )

                    [1] => Array
                        (
                            [Servicios de información] => 50433
                        )

                )

            [en] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [Information services] => 266440
                        )

                    [1] => Array
                        (
                            [Information users] => 174140
                        )

                    [2] => Array
                        (
                            [Quaternary sector] => 50430
                        )

                    [3] => Array
                        (
                            [Library innovation] => 50431
                        )

                    [4] => Array
                        (
                            [Marketing] => 262594
                        )

                )

            [es] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [Mercadotecnia] => 50432
                        )

                    [1] => Array
                        (
                            [Usuarios de la información] => 8521
                        )

                    [2] => Array
                        (
                            [Sector cuaternario] => 50434
                        )

                    [3] => Array
                        (
                            [Innovación bibliotecaria] => 50435
                        )

                    [4] => Array
                        (
                            [Servicios de información] => 255423
                        )

                )

        )

    [wasPublicationInDate] => Array
        (
            [nn] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [2015-12-01] => 285971
                        )

                    [1] => Array
                        (
                            [2011-11-28] => 286594
                        )

                )

        )

    [hasLanguageExpression] => Array
        (
            [nn] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [es] => 233522
                        )

                    [1] => Array
                        (
                            [pt] => 232736
                        )

                )

        )

    [isPartOfSource] => Array
        (
            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [Biblioteca universitária] => 842
                        )

                    [1] => Array
                        (
                            [Acervo - Revista do Arquivo Nacional] => 780
                        )

                )

        )

    [hasIssueOf] => Array
        (
            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [ISSUE:JNL:00067-2015-18-2] => 50044
                        )

                    [1] => Array
                        (
                            [ISSUE:JNL:00062-[????]-22 NO 1 JAN-JUN: O IMPERIO NOS TROPICOS-1] => 107508
                        )

                )

            [nn] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [ISSUE:JNL:67:2015-18-0] => 232390
                        )

                )

        )

    [hasAbstract] => Array
        (
            [en] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [The purpose of this study is to reflect on some ideas and exchange experiences in the implementation of marketing in libraries and their contribution in the quaternary sector in order to seek innovation in the information services that they offer. To achieve this objective we present the use of marketing in libraries in the light of technological and social changes and the challenges that librarians and information professionals must face to innovate and understand the business, the market and users of the information services that libraries provide, taking into account the management of information regarding user satisfaction.] => 0
                        )

                )

            [es] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [El propósito de este estudio es reflexionar sobre algunas ideas e intercambiar experiencias de la aplicación de la mercadotecnia en bibliotecas y su contribución en el sector cuaternario para buscar innovación en los servicios informativos que son ofrecidos. Para alcanzar el objetivo presentamos la mercadotecnia en bibliotecas a la luz de las transformaciones tecnológicas y sociales, así como el desafío de los bibliotecarios y profesionales de la información en buscar innovación para entender el negocio, el mercado y los usuarios de los servicios informativos que son ofrecidos por las bibliotecas, teniendo en cuenta la gestión de la información en relación con la satisfacción de los usuarios.] => 0
                        )

                )

            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [A partir da obra de Spix e Martius, Viagem pelo Brasil, e do estudo da trajetória intelectual deste último, a autora propõe uma reflexão acerca do papel e da função de um viajante naturalista do século XIX e uma análise sobre a relação afetiva que este estabelece com a própria natureza, que é, ao mesmo tempo, objeto científico, mas também sentimental, um lugar de experimentação de sensações e sentidos.] => 0
                        )

                )

        )

    [hasID] => Array
        (
            [nn] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [oai:ojs.132.248.67.37:9000:article/108] => 0
                        )

                    [1] => Array
                        (
                            [oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/108] => 0
                        )

                )

        )

    [hasRegisterId] => Array
        (
            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [http://biblio.unam.mx:9000/index.php/rbu/article/view/108] => 0
                        )

                    [1] => Array
                        (
                            [10.22201/dgb.0187750xp.2015.2.108] => 0
                        )

                    [2] => Array
                        (
                            [http://bibliotecauniversitaria.dgb.unam.mx/rbu/article/view/108] => 0
                        )

                )

        )

    [hasSource] => Array
        (
            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [Biblioteca Universitaria; Vol. 18, núm. 2 (2015); 99-111] => 0
                        )

                    [1] => Array
                        (
                            [Biblioteca Universitaria; Vol. 18 Núm. 2 (2015); 99-111] => 0
                        )

                )

            [nn] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [2594-0074] => 0
                        )

                    [1] => Array
                        (
                            [0187-750X] => 0
                        )

                    [2] => Array
                        (
                            [10.22201/dgb.0187750xp.2015.2] => 0
                        )

                )

        )

    [hasTitle] => Array
        (
            [en] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [Marketing, services and information users: considerations for libraries] => 0
                        )

                )

            [es] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [Mercadotecnia, servicios y usuarios de información: reflexiones para bibliotecas] => 0
                        )

                )

            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [O Brasil dos naturalistas Spix e Martius] => 0
                        )

                )

        )

    [hasUrl] => Array
        (
            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [http://biblio.unam.mx:9000/index.php/rbu/article/view/108/105] => 0
                        )

                    [1] => Array
                        (
                            [http://bibliotecauniversitaria.dgb.unam.mx/rbu/article/view/108/105] => 0
                        )

                )

            [nn] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [https://bibliotecauniversitaria.dgb.unam.mx/rbu/article/view/108] => 0
                        )

                    [1] => Array
                        (
                            [https://bibliotecauniversitaria.dgb.unam.mx/rbu/article/view/108/105] => 0
                        )

                    [2] => Array
                        (
                            [https://revista.arquivonacional.gov.br/index.php/revistaacervo/article/view/108] => 0
                        )

                    [3] => Array
                        (
                            [https://revista.arquivonacional.gov.br/index.php/revistaacervo/article/view/108/108] => 0
                        )

                )

        )

    [prefLabel] => Array
        (
            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [Oai:ojs.132.248.67.37:9000:article/108#00067] => 0
                        )

                )

        )

    [hasDOI] => Array
        (
            [nn] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [10.22201/dgb.0187750xp.2015.2.108] => 0
                        )

                )

        )

)