Article Brapci-Revistas

Avaliação da qualidade de um servico do sistema de arquivos da unicamp: um modelo piloto de pesquisa com usuårios

Quality evaluation of a service of unicamp file system: a pilot model of a research with users

Project development and implemention that aim at enhancements in the productive and seivice areas reveal that identification and measuring client ´s requirenwnts are major points to obtain success in total qualityprograms. concerning services, due to their nature, it is more important to understand what the clients actually want, seekfor and what evaluate, or better, how clients see quality in order to manage and perform changes and set them in the aimed direction. all related to thefact ofwhat means quality to them. therefore, it is possible to manage better, to perform changes and to influence towards the rightdirection. considering theperception ofthe client in the quality systems, this project shows an experience of hearing the client by a reasearch done with unicamp systems archives users, with a specific evaluation ofthe lending service / consulting qfthe central archive ofthe state university of campinas.@en


O desenvolvimento e implementaqäo de sistemas visando melhoria da qualidade, quer nos setores produtivos quanto de servicos, apontam que identificar e medir explicitamente os requisitos do cliente é um passofundamental quando se quer realizar com maior chance de sucesso programas voltados å Qualidade Total. No setor de servicos, em virtude de sua natureza, é ainda mais importante compreender o que os clientes, defato, procuram e o que eles avaliam, ou seja, como a qualidade épercebidapelos clientes para, desta forma, melhor gerenciar, realizar mudanqas e influenciå-las na direqäo desejävel. Considerando a importäncia da percepqäo do cliente em sistemas de qualidade, o presente trabalho relata uma experiéncia de ouvir o cliente , através de uma pesquisa piloto realizada junto a usuårios do Sistema de Arquivos da Uniccunp, com avaliacäo especifica do servico de Elnpréstimo/Consulta de Processos do Acervo Intermedicirio do A rquivo Cen tral do Sistema de Arquivos da Unicamp (SIARQ/AC).@pt

. Quality evaluation of a service of unicamp file system: a pilot model of a research with users avaliação da qualidade de um servico do sistema de arquivos da unicamp: um modelo piloto de pesquisa com usuårios. Transinformação, [????].
NLP0.29
Visto 1 vez
sem referências
Array
(
    [dateOfAvailability] => Array
        (
            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [2023-11-14] => 231062
                        )

                )

        )

    [hasAuthor] => Array
        (
            [nn] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [Neire do Rossio Martins] => 50098
                        )

                    [1] => Array
                        (
                            [Giducia Critter Chiliatt0] => 231131
                        )

                    [2] => Array
                        (
                            [Mårcia Regina Frasson] => 231132
                        )

                )

        )

    [hasSectionOf] => Array
        (
            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [Comunicação] => 152
                        )

                    [1] => Array
                        (
                            [Comunicações] => 232711
                        )

                )

        )

    [hasSubject] => Array
        (
            [en] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [Archive] => 267834
                        )

                    [1] => Array
                        (
                            [Files] => 265952
                        )

                    [2] => Array
                        (
                            [Records administration] => 231129
                        )

                    [3] => Array
                        (
                            [Total quality] => 231130
                        )

                    [4] => Array
                        (
                            [Users] => 186222
                        )

                    [5] => Array
                        (
                            [Arquivos] => 233159
                        )

                )

            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [Arquivo] => 269586
                        )

                    [1] => Array
                        (
                            [Administração de arquivo] => 14011
                        )

                    [2] => Array
                        (
                            [Qualidade total] => 33706
                        )

                    [3] => Array
                        (
                            [Usuário] => 247259
                        )

                    [4] => Array
                        (
                            [Administração de arquivos] => 184821
                        )

                    [5] => Array
                        (
                            [Usuários] => 237702
                        )

                )

        )

    [wasPublicationInDate] => Array
        (
            [nn] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [2023-11-14] => 280306
                        )

                )

        )

    [hasLanguageExpression] => Array
        (
            [nn] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [pt] => 232736
                        )

                )

        )

    [hasLicense] => Array
        (
            [nn] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [Copyright (c)] => 232755
                        )

                    [1] => Array
                        (
                            [CCBY4.0] => 232756
                        )

                )

        )

    [hasFileStorage] => Array
        (
            [nn] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [_repository/00/23/11/28/work_00231128#00027.pdf] => 296949
                        )

                )

        )

    [hasIssueOf] => Array
        (
            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [ISSUE:JNL:00027-2001-13-] => 217571
                        )

                    [1] => Array
                        (
                            [ISSUE:JNL:00027-2001-13-1] => 115264
                        )

                )

        )

    [isPartOfSource] => Array
        (
            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [Transinformação] => 442
                        )

                )

        )

    [hasAbstract] => Array
        (
            [en] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [Project development and implemention that aim at enhancements in the productive and seivice areas reveal that identification and measuring client ´s requirenwnts are major points to obtain success in total qualityprograms. concerning services, due to their nature, it is more important to understand what the clients actually want, seekfor and what evaluate, or better, how clients see quality in order to manage and perform changes and set them in the aimed direction. all related to thefact ofwhat means quality to them. therefore, it is possible to manage better, to perform changes and to influence towards the rightdirection. considering theperception ofthe client in the quality systems, this project shows an experience of hearing the client by a reasearch done with unicamp systems archives users, with a specific evaluation ofthe lending service / consulting qfthe central archive ofthe state university of campinas.] => 0
                        )

                )

            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [O desenvolvimento e implementaqäo de sistemas visando melhoria da qualidade, quer nos setores produtivos quanto de servicos, apontam que identificar e medir explicitamente os requisitos do cliente é um passofundamental quando se quer realizar com maior chance de sucesso programas voltados å Qualidade Total.
No setor de servicos, em virtude de sua natureza, é ainda mais importante compreender o que os clientes, defato, procuram e o que eles avaliam, ou seja, como a qualidade épercebidapelos clientes para, desta forma, melhor gerenciar, realizar mudanqas e influenciå-las na direqäo desejävel.
Considerando a importäncia da percepqäo do cliente em sistemas de qualidade, o presente trabalho relata uma experiéncia de ouvir o cliente , através de uma pesquisa piloto realizada junto a usuårios do Sistema de Arquivos da Uniccunp, com avaliacäo especifica do servico de Elnpréstimo/Consulta de Processos do Acervo Intermedicirio do A rquivo Cen tral do Sistema de Arquivos da Unicamp (SIARQ/AC).] => 0
                        )

                )

        )

    [hasID] => Array
        (
            [nn] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [oai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/10376] => 0
                        )

                )

        )

    [hasRegisterId] => Array
        (
            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/10376] => 0
                        )

                )

        )

    [hasSource] => Array
        (
            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [Transinformação; Vol. 13 No. 1 (2001)] => 0
                        )

                    [1] => Array
                        (
                            [Transinformação; v. 13 n. 1 (2001)] => 0
                        )

                )

            [es] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [Transinformação; Vol. 13 Núm. 1 (2001)] => 0
                        )

                )

            [nn] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [2318-0889] => 0
                        )

                    [1] => Array
                        (
                            [0103-3786] => 0
                        )

                )

        )

    [hasTitle] => Array
        (
            [en] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [Quality evaluation of a service of unicamp file system: a pilot model of a research with users] => 0
                        )

                )

            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [Avaliação da qualidade de um servico do sistema de arquivos da unicamp: um modelo piloto de pesquisa com usuårios] => 0
                        )

                )

        )

    [hasUrl] => Array
        (
            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/10376/7751] => 0
                        )

                )

            [nn] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/10376] => 0
                        )

                    [1] => Array
                        (
                            [https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/10376/7751] => 0
                        )

                )

        )

    [prefLabel] => Array
        (
            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [Oai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/10376#00027] => 0
                        )

                )

        )

)