Article Brapci-Revistas

Vender o passado com futuro: comunicação, marketing e gestão dos museus de arte e tendências de financiamento

Selling the past with future: art museum communication, marketing, management and funding trends

The aim is to identify trends in funding sources for museums as an integral part of the business model and management strategies of museums. The methodology applied in this article is mainly based, on the one hand, on the literature review (magazines, newspapers and technical and scientific publications); and, on the other hand, on content analysis and case studies, with the bulk of the information predicated on analysis of the account reports of twenty-four museums from three continents. Empirical research results show that museums are trying to diversify revenue sources to ensure their economic and financial sustainability. This work also made it possible to identify some other trends in terms of museum management, with particular focus on marketing, internationalisation, and digitalization practices.@en


O objetivo é identificar tendências das fontes de financiamento destinadas a museus como parte integrante do modelo de negócio e das estratégias de gestão dos museus. A metodologia aplicada neste artigo assenta, principalmente, por um lado, na revisão de literatura (revistas, jornais e publicações técnicas e científicas); e, por outro, na análise de conteúdo e estudos de caso, sendo o grosso da informação baseada na análise dos relatórios de contas de vinte e quatro museus sediados em três continentes. Os resultados da investigação empírica evidenciam que os museus estão a tentar diversificar as fontes de receita de modo a garantir a sua sustentabilidade económica e financeira. Este trabalho permitiu ainda identificar algumas outras tendências ao nível da gestão dos museus, com particular incidência nas práticas de marketing, internacionalização e digitalização.@pt

. Selling the past with future: art museum communication, marketing, management and funding trends vender o passado com futuro: comunicação, marketing e gestão dos museus de arte e tendências de financiamento. Páginas a&b, arquivos e bibliotecas (portugal), [????].
NLP0.29
Visto 6 vezes
sem referências
Array
(
    [dateOfAvailability] => Array
        (
            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [2023-07-30] => 226784
                        )

                )

        )

    [hasAuthor] => Array
        (
            [nn] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [João Paulo Faustino] => 226795
                        )

                )

        )

    [hasPageEnd] => Array
        (
            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [279] => 3145
                        )

                )

        )

    [hasPageStart] => Array
        (
            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [257] => 3365
                        )

                )

        )

    [hasSectionOf] => Array
        (
            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [Artigo] => 3
                        )

                )

        )

    [hasSubject] => Array
        (
            [en] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [Diversification] => 226793
                        )

                    [1] => Array
                        (
                            [Funding] => 50209
                        )

                    [2] => Array
                        (
                            [Management] => 265436
                        )

                )

            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [Marketing] => 201034
                        )

                    [1] => Array
                        (
                            [Diversificação] => 226794
                        )

                    [2] => Array
                        (
                            [Financiamento] => 199551
                        )

                    [3] => Array
                        (
                            [Gestão] => 270085
                        )

                )

        )

    [hasFileStorage] => Array
        (
            [nn] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [_repository/00/22/67/92/work_00226792#00054.pdf] => 292518
                        )

                )

        )

    [isPartOfSource] => Array
        (
            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [Páginas A&B, Arquivos e Bibliotecas (Portugal)] => 726
                        )

                )

        )

    [hasIssueOf] => Array
        (
            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [ISSUE:JNL:00054-2023--19] => 226782
                        )

                )

        )

    [hasAbstract] => Array
        (
            [en] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [The aim is to identify trends in funding sources for museums as an integral part of the business model and management strategies of museums. The methodology applied in this article is mainly based, on the one hand, on the literature review (magazines, newspapers and technical and scientific publications); and, on the other hand, on content analysis and case studies, with the bulk of the information predicated on analysis of the account reports of twenty-four museums from three continents. Empirical research results show that museums are trying to diversify revenue sources to ensure their economic and financial sustainability. This work also made it possible to identify some other trends in terms of museum management, with particular focus on marketing, internationalisation, and digitalization practices.] => 0
                        )

                )

            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [O objetivo é identificar tendências das fontes de financiamento destinadas a museus como parte integrante do modelo de negócio e das estratégias de gestão dos museus. A metodologia aplicada neste artigo assenta, principalmente, por um lado, na revisão de literatura (revistas, jornais e publicações técnicas e científicas); e, por outro, na análise de conteúdo e estudos de caso, sendo o grosso da informação baseada na análise dos relatórios de contas de vinte e quatro museus sediados em três continentes. Os resultados da investigação empírica evidenciam que os museus estão a tentar diversificar as fontes de receita de modo a garantir a sua sustentabilidade económica e financeira. Este trabalho permitiu ainda identificar algumas outras tendências ao nível da gestão dos museus, com particular incidência nas práticas de marketing, internacionalização e digitalização.] => 0
                        )

                )

        )

    [hasID] => Array
        (
            [nn] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [oai:ojs.letras.up.pt/ojs:article/13064] => 0
                        )

                )

        )

    [hasRegisterId] => Array
        (
            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [https://ojs.letras.up.pt/index.php/paginasaeb/article/view/13064] => 0
                        )

                )

        )

    [hasSource] => Array
        (
            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [Páginas a&b; 3ª série. Nº 19 (2023); 257-279] => 0
                        )

                    [1] => Array
                        (
                            [Páginas a&b: arquivos e bibliotecas; 3ª série. Nº 19 (2023); 257-279] => 0
                        )

                    [2] => Array
                        (
                            [0873-5670] => 0
                        )

                )

            [nn] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [2183-6671] => 0
                        )

                )

        )

    [hasTitle] => Array
        (
            [en] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [Selling the past with future: art museum communication, marketing, management and funding trends] => 0
                        )

                )

            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [Vender o passado com futuro: comunicação, marketing e gestão dos museus de arte e tendências de financiamento] => 0
                        )

                )

        )

    [hasUrl] => Array
        (
            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [https://ojs.letras.up.pt/index.php/paginasaeb/article/view/13064/12152] => 0
                        )

                )

        )

    [prefLabel] => Array
        (
            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [Oai:ojs.letras.up.pt/ojs:article/13064#00054] => 0
                        )

                )

        )

)