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Práticas de informação no ambiente escolar

Neste artigo é apresentada parte dos resultados de uma pesquisa realizada junto a alunos do 2° grau do Colégio Pedro II — Unidade de São Cristóvão, RJ, durante o período de 1986/88. Partiu-se de pressupostos teóricos que contextualizam a instituição educacional como uma organização mediadora dos processos informacionais vivenciados na sociedade. Buscando trabalhar novas dimensões do fenômeno informacional, empregou-se uma metodologia qualitativa, a fim de apreender as práticas de informação dos sujeitos no seu cotidiano, assim como as representações que eles elaboram a partir delas, e que, por sua vez, alimentam essas e outras práticas. A observação e a interpretação das ações e das falas dos sujeitos pelo pesquisador levaram a algumas considerações conclusivas a respeito das noções de informação e de usuário de sistemas de informação. Information practices on scholar environment Abstract Data from research made with second grade students of Colégio Pedro II, São Cristóvão units, Rio de Janeiro, during the period of 1986/88 is presented. The conceptual embasament for the study was the assumption that the educational institution is an organization which intermediates the informational processes that occur in the society. A qualitative methodology was applied, in order to grasp the informational practices of the subjects in their daily life, the representations they made out from these practices, and, at the same time, how this action feed other experiences. The observation and interpretation of the actions and speeches of the subjects led to some conclusive considerations towards nations of information and users of information systems.@pt


. Práticas de informação no ambiente escolar. Ciência da informação, [????].
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Information practices on scholar environment
Abstract
Data from research made with second grade students of Colégio Pedro II, São Cristóvão units, Rio de Janeiro, during the period of 1986/88 is presented. The conceptual embasament for the study was the assumption that the educational institution is an organization which intermediates the informational processes that occur in the society. A qualitative methodology was applied, in order to grasp the informational practices of the subjects in their daily life, the representations they made out from these practices, and, at the same time, how this action feed other experiences. The observation and interpretation of the actions and speeches of the subjects led to some conclusive considerations towards nations of information and users of information systems.] => 0
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