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Ansiedade de informação em universitários de enfermagem no contexto das tecnologias de informação e comunicação

Information anxiety in college students in the context of information and communication technologies

The objective of the study is to provide statistical evidence of determinants for the occurrence of Information Anxiety in nursing students. This is an exploratory and descriptive research with a quantitative approach developed in the period from May to June 2018. The study participants were 181 undergraduate students of the Nursing course at Federal University of Paraíba. Data were collected through a structured instrument and analyzed, through descriptive statistics, association tests between variables of interest and Logistic Regression model adjustment to highlight variables that may contribute to the occurrence of Information Anxiety. The tests and model adjustment provided evidence that the variables: Volume of information, Classroom, Belief that the other understands everything, Drop in performance, Indisposition, Sleep disorders and Headache contribute to the occurrence of Information Anxiety among Nursing students at Federal University of Paraíba. The logistic regression model used to explain Information Anxiety was found to have an overall predictive power of approximately 84.9% of the cases, indicating a good performance.@en


O objetivo do estudo é fornecer evidência estatística de fatores determinantes para ocorrência da Ansiedade de Informação em universitários de Enfermagem. Trata-se de uma pesquisa exploratória e descritiva com abordagem quantitativa desenvolvida no período de maio a junho de 2018. Os participantes do estudo foram 181 universitários do curso de Enfermagem da Universidade Federal da Paraíba. Os dados foram coletados por meio de instrumento estruturado e analisados, por meio de da estatística descritiva, testes de associação entre variáveis de interesse e ajuste do modelo de Regressão Logística para evidenciar variáveis que podem contribuir para a ocorrência de Ansiedade de Informação. Os testes e ajuste de modelo evidenciaram as variáveis: Volume de informação, Sala de aula, Crença de que o outro compreende tudo, Queda de desempenho, Indisposição, Distúrbios do sono e Dor de cabeça contribuem para a ocorrência de Ansiedade de Informação entre estudantes de Enfermagem da Universidade Federal da Paraíba. Verificou-se que o modelo de regressão logística utilizado para explicar a Ansiedade de Informação possui um poder preditivo geral de acerto de aproximadamente 84,9% dos casos, o que indica um bom desempenho.  @pt

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