Article Brapci-Revistas

Práticas informacionais na web social e os influenciadores digitais

Informational practices on social web and digital influencers

The culture of digital influencers has been investigated by several interpretations, since these individuals, in addition to the direct relationship they have with the platforms on which they operate, carry with them psychological, social, cultural and economic elements. This research consists of analyzing digital influencers on YouTube platform from perspective of informational practices, seeking to understand their performance before the public over time. Using the descriptive-exploratory method, it performs an empirical analysis of the performance of the main Brazilian Youtubers, based on social media metrics indicators from a set of videos from their channels on platform. It was concluded that social influence promotes the emergence of new meanings that are reformulated according to the current context.@en


A cultura dos influenciadores digitais tem sido investigada por diversas interpretações, visto que esses indivíduos, além da relação direta que mantêm com as plataformas nas quais atuam, carregam consigo elementos de ordem psicológica, social, cultural e econômica. Esta pesquisa consiste em analisar os influenciadores digitais na plataforma YouTube sob a perspectiva das práticas informacionais, buscando compreender o seu desempenho perante o público ao longo do tempo. Utilizando o método descritivo-exploratório, realiza uma análise empírica do desempenho dos principais Youtubers brasileiros, a partir de indicadores de desempenho de métricas de mídias sociais de um grupo de vídeos dos seus canais na plataforma. Concluiu-se que a influência social promove o surgimento de novos significados que são reformulados de acordo com o contexto atual.@pt

. Informational practices on social web and digital influencers práticas informacionais na web social e os influenciadores digitais. Revista folha de rosto, [????].
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