Proceeding Brapci-Revistas

[erro abnt]

References

  • AUSTIN, D. Two steps forward. In: PALMER, B.I.., AUSTIN, D. Itself an education: six lectures on classification. Part Two. London: The Library Association, 1971. p.69-111
  • BARRETO, A.de A.. A questão da informação. São Paulo em Perspectiva, São Paulo: Fundação Seade, v. 4, p.3-8, 1994.
  • BAUER, M.W. Análise de conteúdo clássica: uma revisão. In BAUER, M. W.., GASKELL, G. Pesquisa qualitativa com texto, imagem e som: um manual prático. Petrópolis: Vozes, 2004. p.189-217
  • BIASI-RODRIGUES, B.., ARAÚJO, J.C.., TAVARES de SOUZA, S.C. (Orgs). Gêneros textuais e comunidades discursivas. Belo Horizonte: Autêntica, 2009.
  • BIOLCHINI, J.C.A. Semântica e cognição em bases de conhecimento: do vocabulário controlado à ontologia. DataGramaZero – Revista de Ciência da Informação. v. 2, n.5, out. 2001
  • BOWKER, G.C.., STAR, S.L. Sorting things out: classification and its consequences. Cambridge: MIT Press, 2000.
  • CAMARA JR., J.M. Dicionário de lingüística e gramática. Petrópolis: Vozes, 1985.
  • CAPURRO, R.., HJORLAND, B. O conceito de informação. Perspectivas em Ciência da Informação, v.12, n.1, p. 148-207, jan./abr. 2007. Originalmente publicado no Annual Review of Information Science and Technology - ARIST, v.37, p. 343-411, 2003.
  • ENTMAN, R.M. How the media affect what people think: an information processing approach. The Journal of Politics, v. 51, n. 2, p. 347-370, Mai, 1989.. Cambridge University Press. Disponível em lt.,http://www.jstor.org/stable/2131346gt.,. Accesso em: 21 set. 2011
  • ENTMAN, R.M. Framing: toward clarification of a fractured paradigm. Journal of Communication, v. 43, n.4, p.51-58, 1993.
  • GAMSON, W.A.., MODIGLIANI, A. Media discourse and public opinion on nuclear power: a constructionist approach. American Journal of Sociology, v. 95, n. 1, p.1-37, Jul,1989. Chicago: The University of Chicago Press.
  • GITLIN, T. The whole world is watching. Berkeley: University of California Press, 1980.
  • HJØRLAND, B. The foundation of the concept of relevance. Journal of the American Society for Information Science and Technology, v.61, n. 2, p.217–237, 2010.
  • RAGIN, C. C. Constructing social research. Thousand Oaks/CA: Pine Forge Press, 1994.
  • SARACEVIC, T. Information Science. Journal of the American Society for Information Science, v. 50, n.12, p.1051-1063, 1999.
  • _______________. Relevance: a review of the literature and a framework for the thinking on the notion in information science. In: BRAGA, G.M., PINHEIRO, L.V.R. (Orgs.) Desafios do impresso ao digital: questões contemporâneas de informação e conhecimento. Brasília: IBICT/UNESCO, p.15-168, 2009.
  • SILVA, V.L.P. Continuidade de referência: nomes, pronomes e anáfora zero em gêneros da fala e da escrita. Rio de Janeiro: Revista Linguística v.3. n.1, p.159-178, jun, 2007.
  • SOWA, J.F. Knowledge representation – logical, philosophical, and computational foundations. Pacific Grove: Brooks/Cole–Thomson Learning, 2000.
  • SWALES, J.M. Genre analysis: English in academic and research settings. Cambridge: Cambridge University Press, 1990.
  • THIOLLENT, M. Opinião pública e debates políticos. São Paulo: Polis, 1986.
  • TUCHMAN, G. Making news by doing work: routinizing the unexpected. The American Journal of Sociology, v. 79, n. 1, p. 110-131, Jul., 1973. Chicago: The University of Chicago Press. Disponível em lt.,http://www.jstor.org/stable/2776714gt.,. Accesso em: 31 dez. 2010.
  • VICKERY, B.., VICKERY, A. Information Science in theory and practice. London: Butterworths, 1994.
NLP0.29
Visto 13 vezes
sem referências