Article Brapci-Revistas

Vantagem competitiva e gestão do conhecimento

Competitive advantage and knowledge management

This article argues the adoption of administrative and management conceptions in information units, without the necessary adequacies to its main objectives. Affirms that this position intends to bring professional recognition and prestige to these units to guarantee the continuity of its services. This study uses a bibliographic method and argues the applicability of the knowledge management proposals and of the competitive advantage, integrated to the information management and considers three possibilities of solution for the application of these management techniques in information’s units: I. Generic solution; II. Intermediate solution; and III. Restricted solution. Finally, this proposal for the application of knowledge management and competitive advantage integrated with the management of unit information intend to contribute to the maturation of an interdisciplinary view, with the information units as a background.@en


Discute a adoção de concepções administrativas de cunho gerencial em unidades de informação, sem a devida adequação aos seus objetivos precípuos. Afirma que essa postura pretende, entre outras coisas, trazer reconhecimento profissional e prestígio no âmbito dessas unidades para garantir a continuidade de sua prestação de serviços. Trata-se de uma pesquisa bibliográfica que discute a aplicabilidade das propostas de gestão do conhecimento e da vantagem competitiva integradas à gestão da informação e conclui propondo três possibilidades de solução para a aplicação dessas abordagens gerenciais nas unidades de informação: I. Solução genérica; II. Solução intermediária; e III. Solução restrita. Por fim, vale ressaltar que a proposta da aplicação de gestão do conhecimento e da vantagem competitiva integradas à gestão da informação apresentadas neste estudo pretende contribuir para o amadurecimento de uma visão interdisciplinar, tendo como plano de fundo as unidades de informação.@pt

. Competitive advantage and knowledge management vantagem competitiva e gestão do conhecimento. Incid: revista de ciência da informação e documentação, [????].
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