Article Brapci-Revistas

O uso das Plataformas Digitais pelas IES no contexto de afastamento social pela Covid-19

The use of digital platforms by higher education institutions in the context of social removal by Covid-19

This study aimed to analyze the perception of teachers at Higher Education Institutions about the use of digital platforms during the social withdrawal caused by Covid-19. Social exclusion led to new ways of relating in society and Higher Education Institutions, especially those in the private network, needed to adapt to the new social order so that it would not harm the academic semester, they then adopted remote education as institutional practice through the use of digital platforms for the teaching and learning process. We conducted an exploratory research with 10 teachers from different Higher Education Institutions, selected for working specifically in the Pedagogy course, and through the questionnaire built on the Google Form, their narratives were surveyed. It is noticed that the challenges spill over before the points of good connectivity; lack of adequate resources; Internet access; absence of students in remote classes, adequate training of teachers to master tools and others.@en


Este estudo teve como objetivo analisar a percepção dos professores das IES sobre o uso das plataformas digitais durante o afastamento social causado pela Covid-19. O afastamento social direcionou para novas formas de se relacionar na sociedade e as Instituições de Ensino Superior (IES), principalmente, as de rede privada, precisaram se adaptar a nova ordem social a fim de que não prejudicasse o semestre acadêmico, adotando então, o ensino remoto como prática institucional através do uso das plataformas digitais para o processo de ensino e aprendizagem. Foi realizada uma pesquisa exploratória com 10 professores de IES distintas, selecionados por atuarem especificamente no curso de Pedagogia, e através do questionário construído no Formulário Google foi feito o levantamento das narrativas dos mesmos. Como resultado, percebe-se que os desafios entornam diante dos pontos de boa conectividade; ausência de recursos adequados; acesso á Internet; ausência dos estudantes nas aulas remotas, formação adequada dos professores para o domínio das ferramentas e outros.@pt

. The use of digital platforms by higher education institutions in the context of social removal by covid-19 o uso das plataformas digitais pelas ies no contexto de afastamento social pela covid-19. Revista folha de rosto, [????].
NLP0.29
Visto 22 vezes
sem referências
Array
(
    [dateOfAvailability] => Array
        (
            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [2020-07-02] => 141846
                        )

                )

        )

    [hasAuthor] => Array
        (
            [nn] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [Camila Bahia Góes] => 135242
                        )

                    [1] => Array
                        (
                            [Glauber Cassiano] => 135241
                        )

                )

        )

    [hasFileStorage] => Array
        (
            [nn] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [_repository/554/2020/12/oai_ojs_periodicos_ufca_edu_br_article_533#00035.pdf] => 149988
                        )

                )

        )

    [hasPageEnd] => Array
        (
            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [118] => 1590
                        )

                )

        )

    [hasPageStart] => Array
        (
            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [107] => 3454
                        )

                )

        )

    [hasSectionOf] => Array
        (
            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [Artigo] => 3
                        )

                )

        )

    [hasSubject] => Array
        (
            [en] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [Digital platforms] => 271492
                        )

                    [1] => Array
                        (
                            [Remote teaching] => 145755
                        )

                    [2] => Array
                        (
                            [Higher education institutions] => 184963
                        )

                    [3] => Array
                        (
                            [Social withdrawal] => 145756
                        )

                )

            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [Plataforma digital] => 237424
                        )

                    [1] => Array
                        (
                            [Ensino remoto] => 286832
                        )

                    [2] => Array
                        (
                            [Instituição de ensino superior] => 273345
                        )

                    [3] => Array
                        (
                            [Plataformas digitais] => 287864
                        )

                    [4] => Array
                        (
                            [Instituições de ensino superior] => 184964
                        )

                )

        )

    [wasPublicationInDate] => Array
        (
            [nn] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [2020-07-02] => 234389
                        )

                )

        )

    [hasLanguageExpression] => Array
        (
            [nn] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [pt] => 232736
                        )

                )

        )

    [hasLicense] => Array
        (
            [nn] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [Copyright (c)] => 232755
                        )

                    [1] => Array
                        (
                            [BY-NC-ND/4.0] => 248592
                        )

                )

        )

    [isPartOfSource] => Array
        (
            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [Revista folha de rosto] => 554
                        )

                )

        )

    [hasIssueOf] => Array
        (
            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [ISSUE:JNL:00035-2020-6-2] => 145714
                        )

                )

        )

    [hasAbstract] => Array
        (
            [en] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [This study aimed to analyze the perception of teachers at Higher Education Institutions about the use of digital platforms during the social withdrawal caused by Covid-19. Social exclusion led to new ways of relating in society and Higher Education Institutions, especially those in the private network, needed to adapt to the new social order so that it would not harm the academic semester, they then adopted remote education as institutional practice through the use of digital platforms for the teaching and learning process. We conducted an exploratory research with 10 teachers from different Higher Education Institutions, selected for working specifically in the Pedagogy course, and through the questionnaire built on the Google Form, their narratives were surveyed. It is noticed that the challenges spill over before the points of good connectivity; lack of adequate resources; Internet access; absence of students in remote classes, adequate training of teachers to master tools and others.] => 0
                        )

                )

            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [Este estudo teve como objetivo analisar a percepção dos professores das IES sobre o uso das plataformas digitais durante o afastamento social causado pela Covid-19. O afastamento social direcionou para novas formas de se relacionar na sociedade e as Instituições de Ensino Superior (IES), principalmente, as de rede privada, precisaram se adaptar a nova ordem social a fim de que não prejudicasse o semestre acadêmico, adotando então, o ensino remoto como prática institucional através do uso das plataformas digitais para o processo de ensino e aprendizagem. Foi realizada uma pesquisa exploratória com 10 professores de IES distintas, selecionados por atuarem especificamente no curso de Pedagogia, e através do questionário construído no Formulário Google foi feito o levantamento das narrativas dos mesmos. Como resultado, percebe-se que os desafios entornam diante dos pontos de boa conectividade; ausência de recursos adequados; acesso á Internet; ausência dos estudantes nas aulas remotas, formação adequada dos professores para o domínio das ferramentas e outros.] => 0
                        )

                )

        )

    [hasID] => Array
        (
            [nn] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [oai:ojs.periodicos.ufca.edu.br:article/533] => 0
                        )

                )

        )

    [hasRegisterId] => Array
        (
            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [//periodicos.ufca.edu.br/ojs/index.php/folhaderosto/article/view/533] => 0
                        )

                    [1] => Array
                        (
                            [10.46902/2020n2p107-118] => 0
                        )

                )

        )

    [hasSource] => Array
        (
            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [Folha de Rosto; v. 6 n. 2 (2020): maio/ago.; 107-118] => 0
                        )

                    [1] => Array
                        (
                            [2447-0120] => 0
                        )

                )

        )

    [hasTitle] => Array
        (
            [en] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [The use of digital platforms by higher education institutions in the context of social removal by Covid-19] => 0
                        )

                )

            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [O uso das Plataformas Digitais pelas IES no contexto de afastamento social pela Covid-19] => 0
                        )

                )

        )

    [hasUrl] => Array
        (
            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [//periodicos.ufca.edu.br/ojs/index.php/folhaderosto/article/view/533/471] => 0
                        )

                )

        )

    [prefLabel] => Array
        (
            [pt] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [Oai:ojs.periodicos.ufca.edu.br:article/533#00035] => 0
                        )

                )

        )

)