Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 8
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 143
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Guided inquiry and Constructivism: new methods of learning and the school library@en
                    [1] => Guided inquiry e construtivismo: novos métodos de aprendizagem e a biblioteca escolar@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => In a reality increasingly characterized by technology, much has been reflected on the future of education and the school library. As there is a close link from the library to the institution in which it operates and since today the reality of schools and their libraries operates specifically in the digital natives logic, this article aims to discuss new educational, teaching and research parameters in an educational context guided by the Internet, within the constructivist logic. To do so, it describes the peculiarities of a private school located at Belo Horizonte (MG), investigated through ethnomethodological methods with interviews and observation techniques, and it confronts the information behavior of their students with some theoretical contributions from Carol Kuhlthau. After all, it reflects on the viability of new proposals for librarian practice and learning methods. We conclude that in times when it comes to the pedagogical nature of the library and librarian-teacher, the research is increasingly aimed to show information literacy models.@en
                    [1] => Em uma realidade cada vez mais caracterizada pela presença da tecnologia, muito se tem refletido sobre os rumos da educação e da biblioteca escolar. Como existe uma estreita vinculação da biblioteca à instituição em que está inserida e hoje a realidade das escolas e de suas bibliotecas opera especificamente na lógica dos nativos digitais, este artigo se propõe a discorrer sobre novos parâmetros de educação, ensino e pesquisa em um contexto educativo pautado pela Internet, dentro da lógica construtivista. Para tanto, descreve-se as peculiaridades de uma instituição privada de ensino de Belo Horizonte (MG), investigada através de métodos etnometodológicos com técnicas de observação e entrevistas, e confronta-se o comportamento informacional de seus alunos com as contribuições de Carol Kuhlthau. Reflete-se sobre a viabilidade de novas propostas de prática bibliotecária e métodos de aprendizagem. Conclui-se que em tempos em que se fala do caráter pedagógico da biblioteca e do bibliotecário-educador as pesquisas se mostram dirigidas cada vez mais para modelos de competência informacional.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Maria L Amorim Antunes
                    [1] => Adriana Bogliolo Sirihal Duarte
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Construtivismo@pt
                    [1] => Pesquisa escolar@pt
                    [2] => Guided inquiry@pt
                    [3] => Biblioteca escolar.@pt
                    [4] => Constructivism@en
                    [5] => Scholar research@en
                    [6] => Guided inquiry@en
                    [7] => School library@en
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 5
                    [nr] => 1
                    [year] => 2016
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2016-08-25
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.11606/issn.2238-5894.berev.2016.112156
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://www.revistas.usp.br/berev/article/view/112156
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://www.revistas.usp.br/berev/article/view/112156/116764
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                )

        )

)