Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 16
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 1
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Spamming practice and semiosis: implications for organizational processes and information flow in collaborative environments@en
                    [1] => Prática spammer e semiose: implicações nos processos de organização e circulação da informação em ambientes colaborativos@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => http://dx.doi.org/10.5007/1518-2924.2017v22n49p19In the web context, spammers are subjects and or automatic procedures that engage metadata assignment practices and linguistic behavior. When coupled to a content of greater popularity, the spam is spread out in order to increase the visibility of content. From the assumption that the spammer practice carries aspects that tend to a semiosis link between the main video from YouTube and the idea that spammers attempt to convey, this study, based on Peircean Semiotics, try to establish a connection between the spammer practice and the concept of semiosis, in order to understand the informational and sociocommunicational logic that characterizes the spammers on YouTube. As a result it was produced a description, a characterization of the type of spammer practice and an analysis of the impact on the organization and information retrieval in digital collaborative environments of video sharing.@en
                    [1] => http://dx.doi.org/10.5007/1518-2924.2017v22n49p19No contexto da web, os spammers são sujeitos e ou procedimentos automáticos que engajam práticas de atribuição de metadados e comportamento linguageiro disseminando spams acoplados aos conteúdos de maior popularidade, com o propósito de ampliar a visibilidade de seus conteúdos. O estudo realizado partiu do pressuposto de que, a prática spammer, carrega aspectos que ensejam uma articulação semiósica entre o vídeo principal e a ideia que os spammers intentam transmitir. Buscou-se, com o aporte teórico da Semiótica Peirceana, estabelecer uma aproximação entre a prática spammer e o conceito de semiose, procurando compreender a lógica informacional e sociocomunicacional que caracteriza os spammers no YouTube. Como resultados obtiveram-se uma descrição e uma tipologia da prática spammer e a análise da sua repercussão na organização e recuperação de informação em ambientes colaborativos digitais de compartilhamento de vídeos.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Priscila Oliveira da Mata
                    [1] => Maria Aparecida Moura
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Representação e organização da informação@pt
                    [1] => Indexação@pt
                    [2] => Web colaborativa@pt
                    [3] => Prática spammer@pt
                    [4] => Semiose@pt
                    [5] => Representation  and organization  of information@en
                    [6] => Indexing@en
                    [7] => Collaborative  web@en
                    [8] => Spammer practice@en
                    [9] => Semiosis@en
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 22
                    [nr] => 49
                    [year] => 2017
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2017-05-09
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.5007/1518-2924.2017v22n49p19
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2017v22n49p19
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2017v22n49p19/34046
                                )

                        )

                    [2] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2017v22n49p19/53606
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => CCBY4.0
                )

        )

)