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                                            [0] => Quality of health information mediated in library according to the perception of its users
                                            [1] => QUALIDADE DA INFORMAÇÃO EM SAÚDE MEDIADA EM BIBLIOTECA PELA PERCEPÇÃO DE SEUS USUÁRIOS
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                                    [creator] => Alentejo, Eduardo Silva
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                                            [0] => Examines the scientific development in health through the mediation of national and university libraries abroad. Considers the provision of university libraries in health care based on quality as a factor impacting the performance of the scientific community they serve. Evaluates three libraries whose business models are different depending on: the degree of scientific development of the countries involved, number of courses offered at the university area and the employment of information technology. The study presents survey. Employs suggestion of ISO11620: 2008 for flexibility in applying indicators for quality assessment in libraries, noting the institutional features in the provision of information services. Uses quality indicators arising from the Services Marketing. So prepare a questionnaire to gather data from the internal environment of the libraries in their provision of services, and external user view (LOVELOCK; WRIGHT, 2003). In the current literature indicates that management programs are designed with little interference from the scientific community. What is available has not been sufficiently tested and does not guarantee effectiveness of information systems in its primary mission of developing the flow of scientific information. Vision articulated by Le Coadic (1996) regarding the use of information for consumption. Explains that university libraries are dependent organizations of the University; subject to receiving different external and internal influences (VERGUEIRO, [2000]), playing leading role in scientific production in the country. Therefore, the proposed studies focus on the user, breaking with models available in the literature on quality assessment in libraries.
                                            [1] => Analisa o desenvolvimento científico em Saúde pela mediação de bibliotecas universitárias nacionais e no exterior. Considera prestação de serviços de bibliotecas universitárias em saúde baseados em qualidade como elemento impactante no desempenho da comunidade científica a que servem. Avalia três bibliotecas cujos modelos de gestão se diferenciam em função: do grau de desenvolvimento científico dos países envolvidos, do número de cursos oferecidos da área na universidade e do emprego de tecnologias de informação. Para tanto, realiza pesquisa de campo. Emprega sugestão da ISO11620: 2008 quanto à flexibilidade ao aplicar indicadores para avaliação da qualidade em bibliotecas, observando as particularidades institucionais na oferta de serviços de informação. Utiliza indicadores de qualidade advindos do Marketing de Serviços. Assim, elabora questionário para coleta de dados do ambiente interno das bibliotecas, em sua prestação de serviços, e externo, visão do usuário (LOVELOCK; WRIGHT, 2003). Aponta que na literatura corrente os programas de gestão são desenhados com pouca interferência da comunidade científica. O que se encontra disponível não foi suficientemente testado, tampouco garante eficácia dos sistemas de informação, em sua missão precípua de desenvolvimento do fluxo de informação científica. Visão articulada por Le Coadic (1996) quanto ao uso da informação destinada ao consumo. Explica que bibliotecas universitárias são organizações dependentes da Universidade; sujeitas a receberem diferentes influências externas e internas (VERGUEIRO, 2000), desempenhando papel preponderante na produção científica do país. Portanto, propõe estudos pelo foco do usuário, rompendo com modelos disponíveis na literatura sobre avaliação da qualidade em bibliotecas.
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                                    [rights] => Copyright (c) 2017 Eduardo Silva Alentejo
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