Array
(
    [responseDate] => 2023-12-18T09:23:22Z
    [request] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/biblio/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:periodicos.ufpb.br:article/617
                            [datestamp] => 2019-10-25T16:27:16Z
                            [setSpec] => biblio:ARE
                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => THE POLITICAL PEDAGOGICAL PROJECT AND THE SYLLABUS MATTERS AT THE LIBRARIANSHIP COURSE OF THE UNIVERSIDADE FEDERAL DA PARAÍBA
                                            [1] => SOBRE O PROJETO POLÍTICO PEDAGÓGICO E AS QUESTÕES CURRICULARES DO CURSO DE BIBLIOTECONOMIA DA UNIVERSIDADE FEDERAL DA PARAÍBA
                                        )

                                    [creator] => Array
                                        (
                                            [0] => Maia, Manuela Eugênio
                                            [1] => Albuquerque, Maria Elizabeth Baltar Carneiro de
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => This work intends to assemble and analyze some elements that will contribute to delineate a proposal of flexibility to the syllabus of the Librarianship course of the Universidade federal da Paraíba. The methodology is based on a qualitative approach, and the main data come from legal sources (laws and similar normative pieces) and institutional sources (registered discussions about the political pedagogical projects [PPPs], formal proposals, and so on). In sketching our proposal of flexibility to the syllabus, we focus on strategic actions which aim to strengthen the connection between the courses offered and the labor market. Besides, we discuss the flexibility of the syllabus as a means to expand the students’ rights to choose the subjects which are best appropriate for their academic formation; strengthening the academic self-management of the course; and stimulating the professionals of these
Schools (especially teachers) to assume a more reflective attitude toward the internal demands concerning their courses. 
                                            [1] => Apresenta-se questões curriculares do curso de graduação em Biblioteconomia da Universidade
Federal da Paraíba. O objetivo é analisar elementos que subsidiem a proposta de elaboração do Projeto Político Pedagógico (PPP) para o referido curso. Do ponto de vista metodológico, a pesquisa respalda-se numa abordagem qualitativa, utilizando os documentos legais (Leis, Pareceres, Editais e Resoluções) e os documentos institucionais (materiais produzidos pela academia na área pedagógica voltada para discussões referentes ao PPP e currículo). Como proposta, verifica-se a importância da definição dos elementos norteadores para a elaboração do PPP, visando orientar os professores na tentativa de garantir diálogo permanente entre cursos de formação e mercado de trabalho, favorecendo, assim, conexão com a realidade social na qual o aluno egresso vai participar. Além disso, o PPP aponta para a caracterização do perfil profissional dos alunos que o curso pretende formar até os procedimentos de avaliação que os envolvem.
                                        )

                                    [publisher] => Universidade Federal da Paraíba
                                    [date] => 2006-06-30
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                            [2] => Artigo Avaliado por Pares
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/biblio/article/view/617
                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Biblionline; v.2, n.2, jul./dez. 2006.
                                            [1] => 1809-4775
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/biblio/article/view/617/454
                                    [rights] => Copyright (c) 2017 Manuela Eugênio Maia, Maria Elizabeth Baltar Carneiro de Albuquerque
                                )

                        )

                )

        )

)