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                                            [0] => This work aims at the identification of the market´s idea about the librarian, mainly in some financial organizations (banks) in João pessoa/PB, as well the opinion of teacher and undergraduate students of information science about the performance of such professionals and the needs of promoting their work in the market. Theoretically, it is discussed the concept of informational units, emphasizing that a financial organization, for instance, might be one of those unit. It is also highlighted the work of the librarian in some lucrative and non-lucrative end organizations; it presents Marketing as a tool to insert the professionals in a market not yet explored. The corpus was generated from the research in the banks named Bradesco, Rural, Unibanco, HSBC and itaú, the subjects were the managers of such bank, teachers and the
2003.2 graduate students of the Universidade Federal da Paraíba´s Information Science course, to whom three different questionnaires were applied. The analysis and interpretation of the data shows that, among many aspects, the market (banks) has a quite limited knowledge about librarians and that teachers and student are conscious of such fact. It identifies the necessity to show the role played by librarians in the market. It concludes that it urges to focus the Marketing, mainly the personal one, so that the librarian may enlarge his place in the work market, to be seen as a professional of the information and to a worker of a library.

                                            [1] => Objetiva identificar a visão do mercado sobre o bibliotecário, no âmbito das organizações financeiras (bancos) da cidade de João Pessoa/PB, como também a opinião de professores e
formandos do curso de Biblioteconomia, quanto a atuação desse profissional e a necessidade de divulgação neste mercado. Teoricamente, discute o conceito de unidades de informação, ressaltando que uma organização financeira, por exemplo, pode ser considerada como tal; destaca aspectos da atuação do profissional bibliotecário em organizações com e sem fins lucrativos; apresenta o marketing como ferramenta para a projeção no mercado ainda não explorado. O campo de pesquisa são os bancos Bradesco, Rural, Unibanco, HSBC e Itaú, os sujeitos são os gestores desses bancos, os professores do Curso de Biblioteconomia da Universidade Federal da Paraíba e os formandos do período 2003.2, sendo aplicado três questionários distintos. A análise e interpretação dos resultados constatam, dentre outros aspectos, que o mercado (bancos) tem um conhecimento muito restrito do bibliotecário e que professores e formandos têm ciência desse desconhecimento. Identifica que urge a necessidade
de se realizar uma divulgação junto aos mercados ainda não explorados. Conclui que é necessário enfocar o marketing, especificamente o marketing pessoal, para que o bibliotecário amplie seu espaço no mercado de trabalho, passando a ser reconhecido como um profissional da informação e não como um profissional da biblioteca.
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                                            [0] => Biblionline; v.2, n.1, jan./jun. 2006.
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                                    [rights] => Copyright (c) 2017 Gertha Maria Crispim de Lucena, Alzira Karla Araújo da Silva
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