Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 22
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 753
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Como educar em informação:  uma proposta teórico-metodológica@pt
                    [1] => Educating in information: a theoretical–methodological proposal@en
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => This article proposes a theoretical–methodological model for information education grounded in the promotion of info-communicational competencies. Information education plays a crucial role in today’s society as a means of resisting disinformation. The research method consisted of an initiative to foster info-communicational competencies among librarians and archivists. The initiative was carried out through a blended extension course offered jointly by three universities: the Federal University of Rio Grande do Sul, the Federal University of Bahia, and the Federal University of Ouro Preto. Empirical data were collected during an in-person meeting with all stakeholders and through a questionnaire completed by 50 students. The results put forward recommendations on content, approach, pedagogical methods, resources, and teaching strategies. The study concludes that information education should rest on a critical approach that fosters individuals’ emancipation and awareness, supported by a reflective, autonomous, and ethical stance toward information.@en
                    [1] => Este artigo tem como objetivo apresentar uma proposta teórico-metodológica para educar em informação a partir da promoção de competências infocomunicacionais. A educação em informação desempenha um papel crucial na sociedade contemporânea como resistência ao fenômeno da desinformação. Por meio da abordagem crítica, o artigo relata uma experiência de promoção de competências infocomunicacionais entre bibliotecários e arquivistas que estimulou a reflexão, a criticidade e a autonomia. A experiência se efetivou a partir de um curso de extensão semipresencial realizado em parceria entre três universidades: Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Universidade Federal da Bahia e Universidade Federal de Ouro Preto. A coleta de dados empíricos se deu a partir de uma reunião presencial entre todos os atores envolvidos e um questionário respondido por 50 estudantes. Os resultados apresentam propostas quanto ao conteúdo, à abordagem, aos métodos pedagógicos, aos recursos e às estratégias didáticas. A pesquisa conclui que a educação em informação deve ser baseada em uma abordagem crítica, que promova a emancipação e a conscientização dos indivíduos, amparada em uma postura reflexiva, autônoma e ética diante da informação.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Jussara Borges
                    [1] => Melissa Oliveira dos Santos
                    [2] => Bryan Nicollas Soares Costa
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Educação em informação@pt
                    [1] => Competências infocomunicacionais@pt
                    [2] => Pedagogia crítica@pt
                    [3] => Competência em informação@pt
                    [4] => Information literacy education@en
                    [5] => Info-communicational competencies@en
                    [6] => Critical pedagogy@en
                    [7] => Information literacy@en
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 16
                    [nr] => 
                    [year] => 2025
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2025-11-17
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.11606/issn.2178-2075.incid.2025.215857
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revistas.usp.br/incid/article/view/215857
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revistas.usp.br/incid/article/view/215857/218576
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => CCBY4.0
                )

        )

)