Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 60
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 467
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Online attention of the scientific production of brazilian institutional repositories: an altmetric analysis@en
                    [1] => Atención en línea de la producción científica de los repositorios institucionales brasileños: un análisis altmétric@es
                    [2] => Atenção online da produção científica dos repositórios institucionais brasileiros: uma análise altmétrica@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Objective. To analyze the visibility and online attention of scientific productions deposited in Brazilian Institutional Repositories, using altmetrics. Method. The study adopts a quantitative descriptive approach, analyzing the online visibility and attention of productions deposited in institutional repositories based on altmetric metrics. The research was conducted in two main stages: (i) mapping and selection of institutional repositories and (ii) data collection and altmetric analysis. Results. he distribution of the institutions that maintain the IRs is made up of 81 repositories linked to public universities, 44 to private institutions, 33 to public research institutions and 26 to Federal Institutes of Education, Science and Technology. However, only 11 of these repositories, corresponding to 42.3%, have attention data available in Altmetric Explorer. Conclusions. The analysis of online attention revealed significant disparities between the institutional repositories examined. UNESP´s IR stood out with 86.5% of the total number of mentions in the corpus analyzed. The social network X (formerly Twitter) is the most used social network for sharing the publications made available by the IRs. The results show that although Brazilian institutional repositories play an important role in the dissemination of scientific knowledge, their online attention and visibility on social media is still limited.@en
                    [1] => Objetivo. Analizar la visibilidad y la atención online de las producciones científicas depositadas en repositorios institucionales brasileños, mediante la altmetría. Metodo. El estudio adopta un enfoque cuantitativo descriptivo, analizando la visibilidad y la atención online de las producciones depositadas en los repositorios institucionales basándose en métricas altmétricas. La investigación se llevó a cabo en dos etapas principales: (i) mapeo y selección de los repositorios institucionales y (ii) recopilación y análisis altmétrico de los datos. Resultados. La distribución de las instituciones que mantienen los RI se compone de 81 repositorios vinculados a universidades públicas, 44 a instituciones privadas, 33 a instituciones públicas de investigación y 26 a Institutos Federales de Educación, Ciencia y Tecnología. Sin embargo, solo 11 de estos repositorios, lo que corresponde al 42,3 %, tienen datos de atención disponibles en Altmetric Explorer. Conclusiones. El análisis de la atención en línea reveló disparidades significativas entre los repositorios institucionales examinados. El RI de la UNESP destacó con el 86,5 % del total de menciones en el corpus analizado. La red social X (antiguo Twitter) es la red social más utilizada para compartir las publicaciones disponibles en los RI. Los resultados muestran que, aunque los repositorios institucionales brasileños desempeñan un papel importante en la difusión del conocimiento científico, su atención en línea y su visibilidad en las redes sociales siguen siendo limitadas.@es
                    [2] => Objetivo. Analisar a visibilidade e a atenção online das produções científicas depositadas em Repositórios Institucionais brasileiros, por meio da altmetria. Método. O estudo adota uma abordagem quantitativa descritiva, analisando a visibilidade e a atenção online das produções depositadas nos repositórios institucionais com base em métricas altmétricas. A pesquisa foi conduzida em duas etapas principais: (i) mapeamento e seleção dos repositórios institucionais e (ii) coleta e análise altmétrica dos dados. Resultados. Distribuição das instituições mantenedoras dos RIs é composta por 81 repositórios vinculados a universidades públicas, 44 a instituições particulares, 33 a instituições públicas de pesquisa e 26 a Institutos Federais de Educação, Ciência e Tecnologia. No entanto, apenas 11 desses repositórios, o que corresponde a 42,3%, possuem dados de atenção disponíveis no Altmetric Explorer. Conclusões. A análise de atenção online revelou disparidades significativas entre os repositórios institucionais examinados. O RI da UNESP destacou-se com 86,5% do total de menções no corpus analisado. A rede social X (antigo Twitter) é a rede social mais utilizada para o compartilhamento das publicações disponibilizadas pelos RIs. Os resultados mostram que, embora os repositórios institucionais brasileiros desempenhem um papel importante na disseminação do conhecimento científico, sua atenção online e visibilidade nas mídias sociais ainda são limitadas.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Rejane Valéria Santos
                    [1] => Ronaldo Ferreira de Araújo
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Institutional repository@en
                    [1] => Altmetrics@en
                    [2] => Online attention@en
                    [3] => Persistent identifier@en
                    [4] => Repositorio institucional@es
                    [5] => Altmétricas@es
                    [6] => Atención en línea@es
                    [7] => Identificador persistente@es
                    [8] => Repositorio institucional@pt
                    [9] => Altmetria@pt
                    [10] => Atenção online@pt
                    [11] => Identificador persistente@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 
                    [nr] => esp.
                    [year] => 2025
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2025-10-31
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.5195/biblios.2025.1303
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://biblios.pitt.edu/ojs/biblios/article/view/1303
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://biblios.pitt.edu/ojs/biblios/article/view/1303/521
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => RESERVED
                    [1] => http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
                )

        )

)