Array
(
    [responseDate] => 2025-10-26T01:02:41Z
    [request] => https://periodicos.unb.br/index.php/RICI/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/57992
                            [datestamp] => 2025-10-21T19:17:28Z
                            [setSpec] => Array
                                (
                                    [0] => RICI:AREV
                                    [1] => driver
                                )

                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => Availability of social impact of public libraries: proposal of measurement indicators
                                            [1] => Disponibilidad del impacto social de las bibliotecas públicas: propuesta de indicadores de medición
                                            [2] => Avaliação de impacto social de bibliotecas públicas: proposição de indicadores de mensuração
                                        )

                                    [creator] => Abramowitz, Zachary
                                    [subject] => Array
                                        (
                                            [0] => Inclusão digital
                                            [1] => Avaliação participativa
                                            [2] => Bibliotecas públicas
                                            [3] => Políticas culturais
                                            [4] => Inclusión digital
                                            [5] => Evaluación participativa
                                            [6] => Bibliotecas públicas
                                            [7] => Politicas culturales
                                            [8] => Digital inclusion
                                            [9] => Partipatory evaluation
                                            [10] => Public libraries
                                            [11] => Cultural policies
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => This article aims to propose a set of indicators to assess the social impact of public libraries. It adopts a qualitative approach based on a systematic literature review, complemented by a thematic analysis and validation by experts. Twenty indicators are grouped into five dimensions: digital inclusion, information literacy, social cohesion, civic participation and subjective well-being. The results show that these indicators reflect significant social transformations, often invisible in traditional assessments. The proposed framework allows the analytical criteria to be adapted to different local contexts. It also promotes a reflective and participatory culture among information professionals. The study concludes that social assessment enhances the democratic function of public libraries and strengthens their legitimacy in contemporary public policies.
                                            [1] => Este artículo propone un conjunto de indicadores para evaluar el impacto social de las bibliotecas públicas. Adopta un enfoque cualitativo basado en una revisión sistemática de la literatura, complementado con un análisis temático y su validación por expertos. Veinte indicadores se agrupan en cinco dimensiones: inclusión digital, alfabetización informacional, cohesión social, participación cívica y bienestar subjetivo. Los resultados muestran que estos indicadores reflejan transformaciones sociales significativas, a menudo invisibles en las evaluaciones tradicionales. El marco propuesto permite adaptar los criterios analíticos a diferentes contextos locales. Además, promueve una cultura reflexiva y participativa entre los profesionales de la información. El estudio concluye que la evaluación social potencia la función democrática de las bibliotecas públicas y fortalece su legitimidad en las políticas públicas contemporáneas.
                                            [2] => Este artigo tem como objetivo propor um conjunto de indicadores para avaliar o impacto social de bibliotecas públicas. Adota uma abordagem qualitativa baseada em uma revisão sistemática da literatura, complementada por uma análise temática e validação por especialistas. Vinte indicadores são agrupados em cinco dimensões: inclusão digital, alfabetização informacional, coesão social, participação cívica e bem-estar subjetivo. Os resultados mostram que esses indicadores refletem transformações sociais significativas, muitas vezes invisíveis em avaliações tradicionais. A estrutura proposta permite que os critérios analíticos sejam adaptados a diferentes contextos locais. Também promove uma cultura reflexiva e participativa entre os profissionais da informação. O estudo conclui que a avaliação social aprimora a função democrática das bibliotecas públicas e fortalece sua legitimidade nas políticas públicas contemporâneas.
                                        )

                                    [publisher] => Universidade de Brasília, Faculdade de Ciência da Informação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação
                                    [date] => 2025-10-21
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => Array
                                        (
                                            [0] => https://periodicos.unb.br/index.php/RICI/article/view/57992
                                            [1] => 10.26512/rici.v18.n2.2025.57992
                                        )

                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Revista Ibero-Americana de Ciência da Informação; Vol. 18 No. 2 (2025): Revista Ibero-Americana de Ciência da Informação; 412-434
                                            [1] => Revista Ibero-Americana de Ciência da Informação; Vol. 18 Núm. 2 (2025): Revista Ibero-Americana de Ciência da Informação; 412-434
                                            [2] => Revista Ibero-Americana de Ciência da Informação; v. 18 n. 2 (2025): Revista Ibero-Americana de Ciência da Informação; 412-434
                                            [3] => 1983-5213
                                            [4] => 10.26512/rici.v18.n2.2025
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://periodicos.unb.br/index.php/RICI/article/view/57992/43538
                                    [rights] => Array
                                        (
                                            [0] => Copyright (c) 2025 Zachary Abramowitz
                                            [1] => https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
                                        )

                                )

                        )

                )

        )

)