Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 40
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 624
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Information and Knowledge from the Practices of the Systems Analyst-Developer and from the Perspective of Situated Cognition@en
                    [1] => Información y Conocimiento desde las Prácticas del Analista-Desarrollador de Sistemas y desde la perspectiva de la Cognición Situada@es
                    [2] => Informação e Conhecimento a partir das Práticas do Analista-Desenvolvedor de sistemas e na perspectiva da Cognição Situada@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => The study aims to understand and characterize how information and knowledge production occurs in the practices of professionals in the area of ​​information and communication technologies (ICT) and from the perspective of situated cognition. The theoretical basis is in Information Science and Cognitive Sciences – Theoretical framework of Situated Cognition. The methodology is descriptive qualitative research, carried out through in-depth semi-structured interviews with twenty professionals working as Analyst-Developers of information systems in companies in Brazil, France and Spain. The study allowed us to identify and characterize what information and knowledge are in this professional context, as well as the other contexts that generate the intervening variables that are part of the process of information production and knowledge construction. The interaction of professional, informational and communicational practices was evidenced, in addition to their activities, technologies and the cognitive and social relationships discussed in Situated Cognition.@en
                    [1] => El estudio tiene como objetivo comprender y caracterizar cómo se produce la producción de información y conocimiento en las prácticas profesionales en el área de las tecnologías de la información y la comunicación (TIC) y desde la perspectiva de la cognición situada. La base teórica en Ciencias de la Información y Ciencias Cognitivas, – Marco teórico de la Cognición Situada. La metodología de investigación cualitativa descriptiva, realizada a través de entrevistas semiestructuradas en profundidad con veinte profesionales que actúan como Analista-Desarrollador de sistemas de información en empresas de Brasil, Francia y España. El estudio permitió identificar y caracterizar qué información y conocimiento hay en este contexto profesional, así como otros contextos que generan las variables intervinientes que forman parte del proceso de producción de información y construcción de conocimiento. Se destacó la interacción de las prácticas profesionales, informacionales y comunicacionales, además de sus actividades, tecnologías y las relaciones cognitivas y sociales discutidas en Cognición situada.@es
                    [2] => O estudo tem como objetivo compreender e caracterizar como ocorre a produção de informação e conhecimento nas práticas do profissional em área de tecnologias de informação e comunicação (TIC) e na perspectiva da cognição situada. A base teórica em Ciência da Informação e nas Ciências Cognitivas, – Referencial teórico da Cognição Situada. A metodologia da pesquisa qualitativa descritiva, realizada por meio de entrevistas semiestruturadas em profundidade com vinte profissionais que atuam como Analista-Desenvolvedor de sistema informacionais em empresas do Brasil, França e Espanha.  O estudo permitiu identificar e caracterizar o que é informação e conhecimento neste contexto profissional, bem como os demais contextos que geram as variáveis intervenientes que fazem parte do processo de produção de informação e construção do conhecimento. Ficou evidenciada a interação das Práticas profissionais, informacionais e comunicacionais, além das suas atividades, tecnologias e as relações cognitivas e sociais discutidas em Cognição Situada.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Antonio Claudio Jorge da Silveira
                    [1] => Mônica Erichsen Nassif
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Ciência da informação@pt
                    [1] => Cognição situada@pt
                    [2] => Informação e conhecimento@pt
                    [3] => Práticas profissionais e informacionais@pt
                    [4] => Ciência da computação@pt
                    [5] => Ciencias de la información@es
                    [6] => Cognición situada@es
                    [7] => Información y conocimiento@es
                    [8] => Prácticas profesionales e informativas@es
                    [9] => Ciencias de la computación@es
                    [10] => Information science@en
                    [11] => Situated cognition@en
                    [12] => Information and knowledge@en
                    [13] => Professional and informational practices@en
                    [14] => Computer science@en
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 18
                    [nr] => 2
                    [year] => 2025
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2025-10-21
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.26512/rici.v18.n2.2025.56745
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.unb.br/index.php/RICI/article/view/56745
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.unb.br/index.php/RICI/article/view/56745/43534
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => CCBY4.0
                )

        )

)