Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 16
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 1
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => School libraries in Spain: management and services for 21st century@en
                    [1] => Bibliotecas escolares en España: gestión y servicios para el siglo XXI@es
                    [2] => Bibliotecas escolares na Espanha: gestão e serviços para escolas do século XXI@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Objective: This article explores the concept of the school library in Spain in the 21st century, analyzing its evolution, services, and management models.
Method: To achieve these objectives, a comprehensive review of documentary and bibliographic sources on the evolution and management of school libraries in Spain was conducted.
Results: Two main types of school libraries are highlighted: the school library, which serves the entire educational community, and the classroom library, which focuses on addressing the specific needs of a class. The role of the library as a learning resource center is emphasized, which not only encourages reading but also promotes information literacy, curriculum development, and the integration of technology. Management challenges and strategies to improve its impact on the educational community are also addressed.
Conclusions: Currently, the school library still needs to evolve toward more innovative and accessible models, consolidating its position as a reference center in the field of education.@en
                    [1] => Objetivo: El artículo explora el concepto de biblioteca escolar en España en el siglo XXI, analizando su evolución, servicios y modelos de gestión.
Método: Para conseguir estos objetivos se ha realizado una revisión exhaustiva de fuentes documentales y bibliográficas sobre la evolución y gestión de las bibliotecas escolares en España.
Resultados: Se destacan dos tipos principales de bibliotecas escolares: la biblioteca de centro, que sirve a toda la comunidad educativa, y la biblioteca de aula, enfocada en atender necesidades específicas de una clase. Se resalta el papel de la biblioteca como un centro de recursos para el aprendizaje, que no solo fomenta la lectura, sino que también impulsa la alfabetización informacional, el desarrollo curricular y la integración de la tecnología. Asimismo, se abordan los retos de gestión y las estrategias para mejorar su impacto en la comunidad educativa
Conclusiones: En la actualidad, la biblioteca escolar todavía debe evolucionar hacia modelos más innovadores y accesibles, consolidándose como centro de referencia en el ámbito educativo.@es
                    [2] => Objetivo: Este artigo explora o conceito de biblioteca escolar na Espanha no século XXI, analisando sua evolução,serviços e modelos de gestão.
Método: Para atingir esses objetivos, foi realizada uma revisão abrangente de fontes documentais e bibliográficas sobre a evolução e gestão das bibliotecas escolares na Espanha.
Resultados: Destacam-se dois principais tipos de bibliotecas escolares: a biblioteca escolar, que atende toda a comunidade educacional, e a biblioteca de sala de aula, que se concentra em atender às necessidades específicas de uma turma. O papel da biblioteca como um centro de recursos de aprendizagem é destacado, não apenas promovendo a leitura, mas também fomentando a alfabetização informacional, o desenvolvimento curricular e a integração de tecnologia. Da mesma forma, são abordados desafios de gestão e estratégias para melhorar seu impacto na comunidade educacional.
Conclusões: Atualmente, a biblioteca escolar ainda precisa evoluir para modelos mais inovadores e acessíveis,consolidando-se como um centro de referência na área educacional.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Isabel Puente Cadena
                    [1] => Carmen Agustín-Lacruz
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => School library@en
                    [1] => Information literacy@en
                    [2] => Management models@en
                    [3] => Educational technology@en
                    [4] => Student training@en
                    [5] => Biblioteca escolar@es
                    [6] => Alfabetizaciã³n informacional@es
                    [7] => Modelos de gestiã³n@es
                    [8] => Tecnologã­a educativa@es
                    [9] => Formaciã³n del alumnado@es
                    [10] => Biblioteca escolar@pt
                    [11] => Alfabetizaã§ã£o informacional@pt
                    [12] => Modelos de gestã£o@pt
                    [13] => Tecnologia educacional@pt
                    [14] => Formaã§ã£o estudantil@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 30
                    [nr] => 
                    [year] => 2025
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2025-09-25
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.5007/1518-2924.2025.e105900
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/105900
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/105900/60485
                                )

                        )

                    [2] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/105900/60613
                                )

                        )

                    [3] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/105900/60393
                                )

                        )

                    [4] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/105900/60394
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => es
                    [1] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => CCBY4.0
                )

        )

)