Array
(
    [responseDate] => 2025-10-15T13:11:30Z
    [request] => https://revistas.ufrj.br/index.php/policromias/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/66756
                            [datestamp] => 2025-09-26T14:31:30Z
                            [setSpec] => policromias:ART
                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => MULHER DE MUITAS FACES: ZUZU ANGEL/CANETA QUE NÃO APAGA!
                                    [creator] => da Costa, Terezinha
                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => This article is an excerpt from a doctoral research project that aims to analyze the functioning of language during the military regime, specifically in the case of Zuzu Angel. The specific objectives we intend to: analyze the letter sent to President General Ernesto Geisel and a statement sent to friends. The theoretical and methodological basis of this work is French Discourse Analysis (DA) based on Michel Pêcheux, Eni Orlandi, Tania Souza and others. Several DA devices provide support for this investigation, such as: conditions of production, subject position, ideology, meaning, discursive formation, memory. As part of the results of the investigation that asks who Zuzu is, we point out that Zuzu was a persona non grata for the State that killed; for society, Angel is a warrior mother and martyr mother, honored by the democratic State that recognizes her guilt; thus, Zuzu is a woman with many faces immortalized in songs that recall a dark Brazil, without freedom of expression.
                                            [1] => Este artigo é um recorte da pesquisa de doutorado que tem como objetivo analisar o funcionamento da linguagem no regime militar, especificamente no caso Zuzu Angel. Como objetivos específicos pretendemos: a análise da carta enviada ao Presidente General Ernesto Geisel e um comunicado enviados aos amigos. O trabalho tem como aporte teórico-metodológico a Análise de Discurso Francesa (AD) com base em Michel Pêcheux, Eni Orlandi, Tania Souza e outros. Diversos dispositivos da AD oferecem subsídios a esta investigação, como: condições de produção, posição-sujeito, ideologia, sentido, formação discursiva, memoria, Como parte dos resultados da investigação que pergunta quem é Zuzu, apontamos que Zuzu para o Estado que matava era uma persona não grata; para a sociedade, Angel é mãe guerreira e mãe mártir, homenageada pelo Estado democrático que reconhece sua culpa; assim Zuzu é mulher de muitas faces eternizada em canções que lembram um Brasil sombrio, sem liberdade de expressão.
                                        )

                                    [publisher] => Laboratório de Estudos do Discurso, Imagem e Som
                                    [date] => 2025-09-26
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                            [2] => Avaliado pelos pares
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => Array
                                        (
                                            [0] => https://revistas.ufrj.br/index.php/policromias/article/view/66756
                                            [1] => 10.61358/policromias.2025.v10n2.66756
                                        )

                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Policromias - Revista de Estudos do Discurso, Imagem e Som; v. 10 n. 2 (2025)
                                            [1] => 2448-2935
                                            [2] => 2448-2935
                                            [3] => 10.61358/policromias.2025.v10n2
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://revistas.ufrj.br/index.php/policromias/article/view/66756/44062
                                    [rights] => Array
                                        (
                                            [0] => Copyright (c) 2025 Policromias - Revista de Estudos do Discurso, Imagem e Som
                                            [1] => https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
                                        )

                                )

                        )

                )

        )

)