Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 81
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 366
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => ALICE WILLIAMS: BODY AND OBJECT IN MOVEMENT IN MUNDO LIVRE S/A’S MUSIC@en
                    [1] => ALICE WILLIAMS: CORPO E OBJETO EM MOVIMENTO NA MÚSICA DE MUNDO LIVRE S/A@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => In Alice Williams, song by Mundo Livre S/A, we identify clearly the search for movements in the representation of the body in brazilian music of the 1990’s. The body represented as an object acts in an interchangeable game with its reference, that is, with an object treated sensually. We dedicate here, based on the sensual history of Pagode and its origins, to studying the toxic and identity relationships that permeate the eroticization of the female body in the song. Our pespective will be dialogical, with a critical and theoretical approach, in which we will seek support in Bakhtin (2010), Bosi (1977), Candido and Tatit (1997), mainly, to analyze and identify the poetic-musical mechanisms that frame Zero Quatro´s and Tony’s project, considering it as .part of a brazilian musical system In the historical sphere, we will search in Lopes (2003), Sodré (1998), Trotta (2006) and others for the intricacies of the historical construction of the pagodes of Rio e Bahia, based on Samba. This theoretical contribution is the basis of our text, although we bring yet Paz (2003) and Paes (2008) to work the musically poetized image.@en
                    [1] => Em Alice Williams, canção da Mundo Livre S/A, identificamos nitidamente a busca pelos movimentos da representação do corpo na canção brasileira do Pagode dos anos 1990. O corpo representado como objeto atua em um jogo intercambiável com a sua referência, isto é, com objeto tratado sensualmente. Dedicamos aqui, a partir do histórico sensual do Pagode e de suas origens, a estudar as relações tóxicas e identitárias que permeiam a erotização do corpo feminino na canção. Nossa metodologia será fundamentalmente crítico-teórica, de abordagem dialógica, em que buscaremos apoio em Bakhtin (2010), Bosi (1977), Candido e Tatit (1997), principalmente, para analisar e identificar os mecanismos poético-musicais que emolduram o projeto de Zero Quatro e Tony, considerando a canção como item de um sistema musical brasileiro. Em esfera histórica, buscaremos em Lopes (2003), Sodré (1998), Trotta (2006) e outros os meandros da construção histórica dos pagodes carioca e baiano, a partir do Samba. Esse aporte teórico é base de nosso texto, embora tragamos ainda Paz (2003) e Paes (2008) para tratarmos da imagem poetizada musicalmente.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => George Antonio Correia Feitosa
                    [1] => Edson Soares Martins
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 10
                    [nr] => 2
                    [year] => 2025
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2025-09-26
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.61358/policromias.2025.v10n2.64955
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revistas.ufrj.br/index.php/policromias/article/view/64955
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revistas.ufrj.br/index.php/policromias/article/view/64955/44065
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => by-nc/4.0
                )

        )

)