Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 86
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 311
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Analysis of the use of gamification in nursing education: bibliometric study@en
                    [1] => Análisis del uso de la gamificación en la educación de enfermería: estudio bibliométrico@es
                    [2] => Análise da utilização da gamificação no ensino em enfermagem: estudo bibliométrico@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => This study aims to describe the bibliometric indicators of scientific production on the use of gamification in nursing education. This is a descriptive study, a bibliometric review, with a quantitative approach. The searches were carried out in the Web of Science, Scopus, PubMed, and Virtual Health Library databases. The bibliographic sample consisted of 328 articles. When applying Bradford´s Law, it was found that 25.15% of the journals that published the most accounted for 81 publications; in relation to Lotka´s Law, the 10 authors with the highest number of publications produced 32 works. In Zipf’s Law, a higher incidence of the keywords “Humans,” “learning,” “education nursing,” “gamification,” “adolescent,” “nursing,” and “motivation” was observed. These keywords were used more frequently in 2020 and 2021 compared to the other years analyzed. Through this review, the importance of the subject for the growth of gamification was verified, as a technological and methodological innovation aimed at education and care in nursing education.@en
                    [1] => Este estudio tiene como objetivo describir los indicadores bibliométricos de la producción científica sobre el uso de la gamificación en la educación de enfermería. Se trata de un estudio descriptivo, una revisión bibliométrica, con enfoque cuantitativo. Las búsquedas se realizaron en las bases de datos Web of Science, Scopus, PubMed y Biblioteca Virtual en Salud. La muestra bibliográfica estuvo compuesta por 328 artículos. Al aplicar la Ley de Bradford, se encontró que el 25,15% de las revistas que más publicaron reunieron 81 publicaciones; en relación con la Ley de Lotka, los 10 autores con mayor número de publicaciones sumaron 32 trabajos. En la Ley de Zipf, se observó una mayor incidencia de las palabras clave “Humans”, “learning”, “education nursing”, “gamification”, “adolescent”, “nursing” y “motivation”. Estas palabras clave fueron empleadas con mayor frecuencia en los años 2020 y 2021, en comparación con los demás años analizados. A través de esta revisión, se constató la importancia del tema para el crecimiento de la gamificación como innovación tecnológica y metodológica orientada a la educación y la asistencia en la enseñanza de enfermería.@es
                    [2] => Este estudo tem como objetivo descrever os indicadores bibliométricos da produção científica sobre a utilização da gamificação no ensino em enfermagem. Trata-se de um estudo descritivo, do tipo revisão bibliométrica, com abordagem quantitativa. As buscas foram feitas nas bases de dados Web of Science, Scopus, Pubmed e Biblioteca Virtual em Saúde. Compuseram a amostra bibliográfica 328 artigos. Ao aplicar a Lei de Bradford, constatou-se que 25,15% das revistas que mais publicaram somam 81 publicações; em relação à Lei de Lotka, os 10 autores que mais publicaram somam 32 produções. Já na Lei de Zipf, observou-se maior incidência das palavras-chave “Humans”, “learning”, “education nursing”, “gamification”, “adolescent”, “nursing” e “motivation”. Essas palavras-chave foram utilizadas com maior frequência nos anos de 2020 e 2021, em comparação com os outros anos analisados. Com esta revisão, constatou-se a importância do assunto para o crescimento da gamificação, enquanto inovação tecnológica e metodológica voltada para a educação e assistência, no ensino em enfermagem.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Juliana Rosario de Moraes
                    [1] => Paulo Elias Gotardelo Audebert Delage
                    [2] => Arielly Cristine Saldanha da Silva
                    [3] => Driele Caroline Noronha Gomes
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Gamification@en
                    [1] => Nursing@en
                    [2] => Education nursing@en
                    [3] => Health education@en
                    [4] => Bibliometrics@en
                    [5] => Gamificación@es
                    [6] => Enfermería@es
                    [7] => Educación em enfermería@es
                    [8] => Educación en salud@es
                    [9] => Bibliometría@es
                    [10] => Gamificação@pt
                    [11] => Enfermagem@pt
                    [12] => Educação em enfermagem@pt
                    [13] => Educação em saúde@pt
                    [14] => Bibliometria@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 19
                    [nr] => 3
                    [year] => 2025
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2025-09-30
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.29397/reciis.v19i3.4982
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/4982
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/4982/2825
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => by-nc/4.0
                )

        )

)