Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 86
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 316
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Production and dissemination of knowledge in professional health education from an institutional experience@en
                    [1] => Producción y diseminación de conocimientos en educación profesional en salud a partir de una experiencia institucional@es
                    [2] => Produção e disseminação de conhecimentos em educação profissional em saúde a partir de uma experiência institucional@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => The consolidation of research in Health Professional Education still faces challenges, such as limited funding, low data systematization, and restricted dissemination of knowledge. In the context of Open Science, there is a growing demand for practices that ensure transparency, accessibility, and data reuse, especially in this field. This article analyzes the experience of the 1st Program to Foster Scientific and Technological Development in EPS, promoted by the Joaquim Venâncio Polytechnic School of Health (EPSJV/Fiocruz), highlighting the incorporation of Open Science principles. The initiative supported 18 research projects and promoted actions aimed at data management and scientific dissemination, with emphasis on data management plans aligned with FAIR principles, as well as products such as videos, e-books, and a digital portfolio. The results point to the potential of this experience to strengthen scientific production in the field and expand open access to knowledge.@en
                    [1] => La consolidación de la investigación en Educación Profesional en Salud (EPS) aún enfrenta desafíos, como la escasez de financiamiento, la baja sistematización de los datos y la limitada difusión del conocimiento. En el contexto de la Ciencia Abierta, crece la demanda por prácticas que garanticen la transparencia, la accesibilidad y la reutilización de los datos, especialmente en este campo. Este artículo analiza la experiencia del 1º Programa de Fomento al Desarrollo Científico y Tecnológico en EPS, promovido por la Escuela Politécnica de Salud Joaquim Venâncio (EPSJV/Fiocruz), destacando la incorporación de los principios de la Ciencia Abierta. La iniciativa apoyó 18 proyectos de investigación y promovió acciones orientadas a la gestión de datos y a la divulgación científica, con énfasis en los planes de gestión de datos alineados con los principios FAIR, así como en productos como videos, libros electrónicos y un portafolio digital. Los resultados señalan el potencial de esta experiencia para fortalecer la producción científica en el área y ampliar el acceso abierto al conocimiento.@es
                    [2] => A consolidação da pesquisa em Educação Profissional em Saúde ainda enfrenta desafios, como a escassez de fomento, a baixa sistematização dos dados e a limitada disseminação do conhecimento. No contexto da ciência aberta, cresce a demanda por práticas que garantam transparência, acessibilidade e reuso de dados, especialmente neste campo. Este artigo analisa a experiência do 1º Programa de Fomento ao Desenvolvimento Científico e Tecnológico em EPS, promovido pela Escola Politécnica de Saúde Joaquim Venâncio, destacando a incorporação dos princípios da ciência aberta. A iniciativa apoiou 18 projetos de pesquisa e promoveu ações voltadas à gestão dos dados e à disseminação científica, com destaque para os planos de gestão de dados alinhados aos princípios FAIR e produtos como vídeos, e-books e portfólio digital. Os resultados apontam o potencial da experiência para fortalecer a produção científica na área e ampliar o acesso aberto ao conhecimento.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Michele Nacif Antunes
                    [1] => Maria Ruth dos Santos
                    [2] => Monica Vieira
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Educação profissional em saúde pública@pt
                    [1] => Disseminação da informação@pt
                    [2] => Gestão do conhecimento@pt
                    [3] => Acesso à informação@pt
                    [4] => Gestão de dados@pt
                    [5] => Education, public health professional@en
                    [6] => Information dissemination@en
                    [7] => Knowledge management@en
                    [8] => Access to information@en
                    [9] => Data management@en
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 19
                    [nr] => 3
                    [year] => 2025
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2025-09-30
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.29397/reciis.v19i3.4389
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/4389
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/4389/2824
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => by-nc/4.0
                )

        )

)