Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 27
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 688
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => QUALlTATIVE-QUANTITATIVE COMPLEMENTARIENESS IN INFORMATlON RESEARCH@en
                    [1] => COMPLEMENTARIDADE QUALITATIVO-QUANTITATIVA NA PESQUISA EM INFORMAÇÃO@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Discussion about investigative methods has been stimulated since the XVII century due to quality ofknowledge generated with successjiil experimentation. lnductive reasoning started to be used in IlIIman and social sciences. ln the recent past, alternative methods were used as options topositivism. While there are some antagonisms between quantitative and qualitative methodologies.interdisciplinary e[{orts offer qualitative changes to methodological approaches. Quantitative research does not necessarily represent a counterpoint to qualitative one. lntegration betweenthe tIVOinterpretations can be realized IVith the use of multiple strategies. Hence, there is apossibility to understand methodology as an integrated view of problems and alternativesolutions.@en
                    [1] => Analisa como a discussão sobre a conduta investigativafoi estimulada apartir do séc. XVII pelos êxitos da experiência comofonte de conhecimento. Métodos quantitativos ganham espaço nas áreas humanas e sociais. Atualmente, outros enfoques alternam-se aoparadigma positivista. Permanecem, entretanto, antagonismos entre enfoques quantitativos e qualitativos, simultaneamente a formas de rearticulação interdisciplinar. Da mudança qualitativa na prática da pesquisa social resultam opções á contradição entre os enfoques. Apossibilidade de integrá-Ios na construção de conhecimentos é concretizada com estratégias múltiplas, dada a interdependência entre desenvolvimento científico, mudanças no contexto ecriatividade na investigação.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Leilah Santiago BUFRE
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Pesquisa em informação@pt
                    [1] => Métodos qualitativos@pt
                    [2] => Métodos quantitativos@pt
                    [3] => Information research@en
                    [4] => Qualitative method@en
                    [5] => Quantitative method@en
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 13
                    [nr] => 1
                    [year] => 2001
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2001-05-25
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/6446
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/6446/4126
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => CCBY4.0
                )

        )

)