Array
(
    [responseDate] => 2025-09-16T13:04:14Z
    [request] => https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:periodicos.puc-campinas.edu.br:article/6247
                            [datestamp] => 2024-04-01T12:29:55Z
                            [setSpec] => transinfo:Art
                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => The contributions of education for the formative processes in Information Science
                                            [1] => As contribuições da educação aos processos formativos na ciência da informação
                                        )

                                    [creator] => de Albuquerque Aquino, Mirian 
                                    [subject] => Array
                                        (
                                            [0] => processos formativos
                                            [1] => formação de competências
                                            [2] => Ciência da Informação
                                            [3] => formative processes
                                            [4] => formation of abilities
                                            [5] => Information Science
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => The text considers a reflection concerning the formative processes in graduation courses. It takes a path in the direction of the new context of information, knowledge and learning, searching the relation with the formation of abilities to give account of the demands of the contemporary society. It includes an approach on the pedagogical conceptions in order to reach a critical and reflexive analysis of the performance of the formers and educators in a context of new forms of learning. It approaches the formative processes of abilities in Information Science.
                                            [1] => O texto propõe uma reflexão acerca dos processos formativos nos cursos de graduação. Encaminha-se na direção do novo contexto da informação, conhecimento e aprendizado, buscando a relação com a formação de competências para dar conta das demandas da sociedade contemporânea. Faz uma abordagem das concepções pedagógicas para fins de uma análise crítica e reflexiva da atuação dos formadores e educadores em um contexto de novas formas de aprendizagem. Aborda os processos formativos de competências na Ciência da Informação.
                                        )

                                    [publisher] => Núcleo de Editoração - PUC-Campinas
                                    [date] => 2008-03-25
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/6247
                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Transinformação; Vol. 20 No. 1 (2008)
                                            [1] => Transinformação; Vol. 20 Núm. 1 (2008)
                                            [2] => Transinformação; v. 20 n. 1 (2008)
                                            [3] => 2318-0889
                                            [4] => 0103-3786
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/6247/3944
                                    [rights] => Array
                                        (
                                            [0] => Copyright (c) 2022 Transinformação
                                            [1] => https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
                                        )

                                )

                        )

                )

        )

)