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                                    [title] => Users, information consumers, and information service agencies from the marketing perspective
                                    [creator] => do Amaral, Sueli Angélica 
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                                            [0] => Marketing perspective in the provision of information services involves information providers, information users, and the contextof the information environment. It values the business approach to information service provision for society development andincreases the visibility of the breadth and comprehensiveness of Information Science application and usage. The objective of thisarticle is to address concepts related to the marketing perspective in the management of these services with emphasis on theinformation business and market. The theoretical discussion was based on a literature review on the management of informationservices from the marketing perspective in the context of information science focusing on the studies carried out by InformationMarketing Research Group members and on national and international research on this topic, including classic marketing studies.The present study discusses the actions arising from this perspective of management in information service agencies. It wasconcluded that the theoretical discussion of the concepts related to the marketing perspective contributed to broaden theunderstanding of users as information consumers, as well as the theoretical principles of marketing that are related to this approach to the management of information service provision. 
                                            [1] => A perspectiva de marketing na prestação de serviços informativos envolve os prestadores dos serviços, os usuários da informação e o contexto do ambiente informacional, bem como valoriza a visão empresarial da prestação desses serviços para o desenvolvimento da sociedade, além de ampliar a visibilidade da abrangência e escopo de atuação da Ciência da Informação. O objetivo do artigo é discutir conceitos relacionados à perspectiva de marketing na gestão da prestação desses serviços, com ênfase no mercado e no negócio da informação. Busca analisar a discussão teórica, por meio de revisão bibliográfica sobre gestão dos serviços informativos, na perspectiva de marketing no contexto da Ciência da Informação, com ênfase nos estudos desenvolvidos por membros do Grupo de Pesquisa em Marketing da Informação e por autores nacionais e estrangeiros que cuidam da temática, incluindo estudos clássicos de marketing. O presente artigo discorre e comenta as ações decorrentes de tal perspectiva de gestão em unidades prestadoras de serviços informativos. Conclui que a discussão teórica sobre os conceitos relacionados à perspectiva de marketing contribui para ampliar o entendimento dos usuários como consumidores da informação, bem como para aprofundar o conhecimento sobre os princípios teóricos de marketing na prestação de serviços informativos.
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                                    [publisher] => Núcleo de Editoração - PUC-Campinas
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