Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 16
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 1
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Motivations for sharing scientific information on social media: a study with users of the X network@en
                    [1] => Motivações para o compartilhamento de informações científicas nas redes sociais: um estudo com usuários da rede X@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Objective: This study investigates the motivations for sharing scientific research on social media, focusing on X (formerly Twitter).
Methods: A total of 21 articles with the highest Altmetric Attention Score, obtained from the Dimensions database, were analyzed, along with their mentions on X, resulting in a sample of 734 users who shared research articles. To explore their motivations, a questionnaire in English was sent via Direct Message (DM) or public mentions on the timeline.
Results: A total of 75 responses were obtained, representing a response rate of 9.95%. The analysis of motivations was based on the typologies for social media use proposed by Syn and Oh (2015). The results showed that 45% of the users who share scientific content on X have an academic profile, suggesting that scientific knowledge also circulates widely among non-academic users. Among academics, 50% reported sharing scientific articles "always" or "frequently," while non-academic users were more likely to engage with actions such as "liking" or "saving" content. Motivations for sharing varied between groups: 53% of academics shared articles out of interest in contributing to the scientific community, compared to 34% of non-academics. Additionally, empathy was a more common motivation among academics, with 47% indicating it as a relevant factor.
Conclusions: The results highlight the significant role of academics in disseminating scientific research, while also revealing the importance of non-academic users in the popularization of knowledge. Both groups share similar motivations for posting scientific articles on social media, although with different emphases in their interactions.@en
                    [1] => Objetivo: Este estudo investiga as motivações para o compartilhamento de pesquisas científicas nas redes sociais, com foco na plataforma X (antigo Twitter).
Método: Foram analisados 21 artigos com o maior Altmetric Attention Score, obtidos do banco de dados Dimensions, e suas menções no X, resultando em uma amostra de 734 usuários que compartilharam pesquisas científicas. Para explorar as suas motivações, foi enviado um questionário em inglês via Direct Message (DM) ou por menções públicas na linha do tempo da rede social.
Resultado: Foram obtidas 75 respostas, o que representa uma taxa de 9,95%. A análise das motivações utilizou as tipologias para uso de mídias sociais propostas por Syn e Oh (2015). Constatou-se que 45% dos usuários que compartilham conteúdos científicos no X possuem perfil acadêmico, o que sugere que o conhecimento científico também circula amplamente entre os usuários não acadêmicos. Entre os acadêmicos, 50% afirmaram compartilhar artigos científicos "sempre" ou "com frequência", enquanto os usuários não acadêmicos tendem a interagir mais com ações como "curtir" ou "salvar" conteúdo. As motivações para o compartilhamento diferem entre os grupos: 53% dos acadêmicos compartilham por interesse em contribuir com a comunidade científica, em comparação a 34% dos não acadêmicos. Além disso, a empatia foi uma motivação mais comum entre acadêmicos, com 47% indicando esse fator como relevante.
Conclusões: Os resultados destacam o papel significativo dos acadêmicos na disseminação de pesquisas científicas, ao mesmo tempo que revelam a importância dos usuários não acadêmicos para a popularização do conhecimento. Ambos os grupos têm motivações semelhantes para compartilhar artigos científicos nas mídias sociais, embora com ênfases diferentes em suas interações.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => João de Melo Maricato
                    [1] => Bruno Lara de Castro Manso
                    [2] => Vanessa Suelen da Silva
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Social network x@en
                    [1] => Altmetrics@en
                    [2] => Motivations@en
                    [3] => Scientific dissemination@en
                    [4] => Rede social x@pt
                    [5] => Altmetria@pt
                    [6] => Motivaã§ãµes@pt
                    [7] => Divulgaã§ã£o cientã­fica@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 30
                    [nr] => 
                    [year] => 2025
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2025-08-12
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.5007/1518-2924.2025.e103241
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/103241
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/103241/60188
                                )

                        )

                    [2] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/103241/60142
                                )

                        )

                    [3] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/103241/60143
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => CCBY4.0
                )

        )

)