Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 20
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 17
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Critical information literacy in the context of multilevel libraries in professional and technological education@en
                    [1] => Competencia crítica en información en el contexto de las bibliotecas multinivel de la educación profesional y tecnológica@es
                    [2] => Competência crítica em informação no contexto das bibliotecas multiníveis da educação profissional e tecnológica@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Objective: To analyze the discussions in the scientific literature on critical information literacy and multilevel libraries in Professional and Technological Education. Methodology: This qualitative bibliographic research was conducted in three recursive stages: search, analysis, and discussion, resulting in a narrative literature review. Results: The qualitative data analysis enabled the formulation of four analytical categories: (1) Professional and technological education; (2) Educational practices in libraries and information literacy; (3) Critical information literacy and critical pedagogy; and (4) Multilevel libraries of professional and technological education and information literacy practices. Conclusions: It is concluded that applying the concept of critical information literacy to the reality of multilevel libraries in Professional and Technological Education must consider the dual nature of work—both ontological and market-oriented—and the importance of preserving libraries as spaces of community memory. Furthermore, it is inferred that multilevel libraries are fertile ground for the development of critical information literacy.@en
                    [1] => Objetivo: Analizar las discusiones de la literatura científica sobre competencia crítica en información y bibliotecas multinivel en la Educación Profesional y Tecnológica. Metodología: La investigación bibliográfica, con enfoque cualitativo, se llevó a cabo en tres etapas recursivas: búsqueda, análisis y discusión, resultando en una revisión narrativa de la literatura. Resultados: El análisis cualitativo de los datos permitió la formulación de cuatro categorías de análisis: (1) Educación profesional y tecnológica; (2) Prácticas educativas en bibliotecas y competencia en información; (3) Competencia crítica en información y pedagogía crítica; y (4) Bibliotecas multinivel de la educación profesional y tecnológica y prácticas de competencia en información. Conclusiones: Se concluye que la aplicación del concepto de competencia crítica en información a la realidad de las bibliotecas multinivel de la Educación Profesional y Tecnológica debe considerar la comprensión del trabajo en su doble sentido, ontológico y mercadológico, y tener en cuenta la importancia de conservar las bibliotecas como lugares de memoria comunitaria. Se infiere, además, que las bibliotecas multinivel son espacios fértiles para el desarrollo de la competencia crítica en información.@es
                    [2] => Objetivo: Analisar as discussões da literatura científica sobre competência crítica em informação e bibliotecas multiníveis da Educação Profissional e Tecnológica. Metodologia: A pesquisa bibliográfica de abordagem qualitativa ocorreu em três etapas recursivas: busca, análise e discussão e resultou em revisão narrativa de literatura. Resultados: A análise qualitativa dos dados possibilitou a formulação de quatro categorias de análise: (1) Educação profissional e tecnológica; (2) Práticas educativas em bibliotecas e competência em informação; (3) Competência crítica em informação e pedagogia crítica; e (4) Bibliotecas multiníveis da educação profissional e tecnológica e práticas de competência em informação. Conclusões: Conclui-se que a aplicação do conceito de competência crítica em informação à realidade das bibliotecas multiníveis da Educação Profissional e Tecnológica deve considerar a compreensão do trabalho em seu duplo sentido, ontológico e mercadológico, e levar em conta a importância da conservação das bibliotecas enquanto lugar de memória da comunidade. Infere-se ainda que as bibliotecas multiníveis são um espaço fértil para desenvolvimento de competência crítica em informação.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Rafael Costa Guimarães
                    [1] => Juliana Rocha de Faria Silva
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Information literacy@en
                    [1] => Multilevel library@en
                    [2] => Federal institute of education@en
                    [3] => Critical information literacy@en
                    [4] => Professional and technological education@en
                    [5] => Alfabetización informacional@es
                    [6] => Bibliotecas multinivel@es
                    [7] => Instituto federal de educación@es
                    [8] => Alfabetización crítica en información@es
                    [9] => Educación profesional y tecnológica@es
                    [10] => Competência em informação@pt
                    [11] => Bibliotecas multiníveis@pt
                    [12] => Instituto federal de educação@pt
                    [13] => Competência crítica em informação@pt
                    [14] => Educação profissional e tecnológica@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 30
                    [nr] => 2
                    [year] => 2025
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2025-08-15
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.5433/1981-8920.2025v30n2p269
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/51365
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/51365/52559
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
                )

        )

)