Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 20
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 17
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Digital scientific marketing strategies in brazilian Information Science Journals@en
                    [1] => Estrategias de marketing científico digital en revistas brasileñas de Ciencias de la Información@es
                    [2] => Estratégias de marketing científico digital em periódicos brasileiros de Ciência da Informação@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Objective: To investigate the use of digital scientific marketing in Brazilian journals in the area of Information Science (IC), indexed and current in the Information Science Reference Database (BRAPCI). Methodology: Exploratory research with a qualitative and quantitative approach, seeking to characterize journals in the area of ​​Information Science in relation to the strategies employed to increase their visibility in the digital environment. To this end, an analysis of the websites of the selected journals is carried out and questionnaires are applied to their editors. Results: After triangulating the results, the study identified that promoting the visibility of the 37 journals is carried out through indexing in various sources, such as databases, directories and national and international portals, in addition to digital scientific marketing actions in media social. The existence of digital marketing actions and strategies was verified in all periodicals; however, these practices are not structured, with only one journal making the digital scientific marketing plan available on its website.Conclusions: Given these results, it is clear that, to increase credibility and guarantee more effective results in promoting the visibility of these journals and their scientific articles, it is essential to plan and formalize all actions and dissemination strategies through digital scientific marketing.@en
                    [1] => Objetivo: Investigar el uso del marketing científico digital en revistas brasileñas del área de Ciencias de la Información (CI), indexadas y vigentes en la Base de Datos de Referencia en Ciencias de la Información (BRAPCI).Metodología: Investigación exploratoria con enfoque cualitativo y cuantitativo, que busca caracterizar las revistas del área de Ciencias de la Información en relación con las estrategias empleadas para aumentar su visibilidad en el entorno digital. Para ello, se realiza un análisis de los sitios web de las revistas seleccionadas y se aplican cuestionarios a sus editores. Resultados: Luego de triangular los resultados, el estudio identificó que la promoción de la visibilidad de las 37 revistas se realiza a través de la indexación en diversas fuentes, como bases de datos, directorios y portales nacionales e internacionales, además de acciones de marketing científico digital en medios sociales. En todas las publicaciones periódicas se constató la existencia de acciones y estrategias de marketing digital; sin embargo, estas prácticas no están estructuradas, existiendo sólo una revista que pone a disposición el plan de marketing científico digital en su sitio web.Conclusiones: Ante estos resultados, queda claro que, para aumentar la credibilidad y garantizar resultados más efectivos en la promoción de la visibilidad de estas revistas y sus artículos científicos, es fundamental planificar y formalizar todas las acciones y estrategias de difusión a través del marketing científico digital.@es
                    [2] => Objetivo: Investigar a utilização do marketing científico digital em periódicos brasileiros da área de Ciência da Informação (CI), indexados e vigentes na Base de Dados Referencial em Ciência da Informação (BRAPCI). Metodologia: Pesquisa de natureza exploratória, com abordagem qualitativa e quantitativa, que busca caracterizar os periódicos da área de Ciência da Informação quanto às estratégias adotadas para ampliar sua visibilidade no meio digital. Para isso, são realizadas análises dos websites dos periódicos selecionados e aplicados questionários aos respectivos editores. Resultados: Após a triangulação dos resultados, o estudo identificou que a promoção da visibilidade dos 37 periódicos é realizada por meio da indexação em diversas fontes, como bases de dados, diretórios e portais nacionais e internacionais, além de ações de marketing científico digital em mídias sociais. Verificou-se a existência de ações e estratégias de marketing digital em todos os periódicos; porém, essas práticas não são estruturadas, sendo que apenas um periódico disponibiliza em seu site o plano de marketing científico digital. Conclusões: Diante desses resultados, fica evidente que, para ampliar a credibilidade e garantir resultados mais efetivos na promoção da visibilidade desses periódicos e seus artigos científicos, é imprescindível o planejamento e a formalização de todas as ações e estratégias de divulgação através do marketing científico digital.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Danielle dos Navegantes Sarmento
                    [1] => Marcia Regina da Silva
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Marketing científico digital@pt
                    [1] => Periódicos científicos@pt
                    [2] => Ciência da informação@pt
                    [3] => Mídias sociais@pt
                    [4] => Visibilidade científica@pt
                    [5] => Digital scientific marketing@en
                    [6] => Scientific journals@en
                    [7] => Information science@en
                    [8] => Social media@en
                    [9] => Scientific visibility@en
                    [10] => Marketing científico digital@es
                    [11] => Revistas científicas@es
                    [12] => Ciencias de la información@es
                    [13] => Redes sociales@es
                    [14] => Visibilidad científica@es
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 30
                    [nr] => 2
                    [year] => 2025
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2025-08-15
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.5433/1981-8920.2025v30n2p559
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/50816
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/50816/52494
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
                )

        )

)