Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 20
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 17
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Perspectives on the profile of the Information Mediator@en
                    [1] => Perspectivas sobre el perfil del Mediador de Información@es
                    [2] => Perspectivas acerca do perfil do Mediador da Informação@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Objective: The aim of this study is to understand the aspects that permeate the profile of the librarian and archivist who mediates information. This work aims to identify and systematize the characteristics of these professional profiles. Methodology: This is a bibliographic review, adopting the bibliographic survey technique in databases such as Scielo and Brapci, in the Capes periodicals portal and in Google Scholar. Subsequently, the content of the identified texts was read and analyzed. Results: It was observed that knowledge, skills and attitudes related to Information and Communication Technology, dialogue and interaction with the user, social responsibility and ethical action, development of educational actions and intercultural education, appropriation of information, protagonism and critical-reflective thinking are highlighted. Conclusions: Thus, it is concluded that the profile of the information mediator reflects the historical-social context in which he/she is inserted, is dynamic and is in constant transformation. This profile increasingly moves towards a humanistic, critical and dialogical perspective that focuses on the subject, his/her behavior and information needs.@en
                    [1] => Objetivo: El objetivo de este estudio es comprender los aspectos que permean el perfil del bibliotecario y archivista que media información. Este trabajo busca identificar y sistematizar las características de estos perfiles profesionales. Metodología: Se trata de una revisión bibliográfica, adoptando la técnica de investigación bibliográfica en bases de datos como Scielo y Brapci, en el portal de publicaciones periódicas de Capes y en Google Académico. Posteriormente, se leyó y analizó el contenido de los textos identificados. Resultados: Se observó que se destacan los conocimientos, habilidades y actitudes relacionados con las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC), el diálogo y la interacción con el usuario, la responsabilidad social y la acción ética, el desarrollo de acciones educativas y la educación intercultural, la apropiación de la información, el protagonismo y el pensamiento crítico-reflexivo. Conclusiones: Así, se concluye que el perfil del mediador de información refleja el contexto histórico-social en el que se inserta, es dinámico y está en constante transformación. Este perfil tiende cada vez más hacia una perspectiva humanística, crítica y dialógica que se centra en el sujeto, su comportamiento y sus necesidades de información.@es
                    [2] => Objetivo: Propõe-se compreender os aspectos que permeiam o perfil do bibliotecário e do arquivista mediador da informação, este trabalho tem como objetivo identificar e sistematizar as características desses perfis profissionais. Metodologia: Trata-se de uma revisão bibliográfica, adotou-se a técnica de levantamento bibliográfico em bases de dados como Scielo e Brapci, no portal de periódicos da Capes e no Google Acadêmico. Posteriormente, foi feita leitura e análise de conteúdo dos textos identificados. Resultados: Observou-se que são apontados conhecimentos, habilidades e atitudes relacionados às Tecnologias da Informação e Comunicação, diálogo e interação com o usuário, responsabilidade social e atuação ética, desenvolvimento de ações educacionais e educação intercultural, apropriação da informação, protagonismo e pensamento crítico-reflexivo. Conclusões: Dessa forma, conclui-se que o perfil do mediador da informação reflete o contexto histórico-social ao qual está inserido, é dinâmico e está em constante transformação. Tal perfil caminha, cada vez mais, para uma perspectiva humanista, crítica e dialógica que se volta para o sujeito, seu comportamento e necessidades informacionais.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Gleise Brandão
                    [1] => Ana Paula Teixeira
                    [2] => Lívia Soares
                    [3] => Letícia Neiva
                    [4] => Keyla Santos
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Information mediation@en
                    [1] => Professional profile@en
                    [2] => Archivist@en
                    [3] => Librarian@en
                    [4] => Mediación de la información@es
                    [5] => Perfil profesional@es
                    [6] => Archivista@es
                    [7] => Bibliotecario@es
                    [8] => Mediação da informação@pt
                    [9] => Perfil profissional@pt
                    [10] => Arquivista@pt
                    [11] => Bibliotecário@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 30
                    [nr] => 2
                    [year] => 2025
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2025-08-15
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.5433/1981-8920.2025v30n2p159
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/48578
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/48578/52452
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
                )

        )

)