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                    [0] => Knowledge management seeks to obtain value from intellectual and knowledge resources through coherence, learning and sharing of ideas, models and tools. Behaviorism is based on analyzes based on laws, schemes and procedures on the observation of the relationship between stimuli and responses and everything that orbits this relationship, including learning and knowledge, and their instantiations. And it can provide theoretical-epistemic insights into practice within the scope of tools and their uses that are included in knowledge management models. Considering these questions, how does behaviorism emerge in knowledge management? The aim of the work was to analyze some knowledge management tools through behaviorist aspects. It involves qualitative research, with the exploratory method of documentary spectrum and theoretical thread of classical, methodological and radical behaviorist studies. The justification for the work was the lack of literature that highlights the theoretical-practical epistemological perspective on the behaviorist approach to knowledge management. By highlighting knowledge management, knowledge management models, the application of tools in knowledge management models, and the tools themselves, these are included in behaviorist laws, schemes and procedures. And, especially, this occurs with tools, as there is a ´stimulus and responses´ relationship, thus inferring that behaviorism is located in the practice of knowledge management..@en
                    [1] => O sujeito humano precisa vivenciar as excitações externas para aprendem, inclusive, para construir o conhecimento. A gestão do conhecimento procura obter valor dos recursos intelectuais e de conhecimento através da coerência, das aprendizagens e compartilhamentos de ideias, dos modelos e das ferramentas. O behaviorismo se baseia em análises fundamentadas em leis, esquemas e procedimentos na observação da relação estímulo e repostas e tudo que a orbita, inclusive a aprendizagem e o conhecimento, e as instanciações. O behaviorismo pode ser aplicado de forma teórico-epistêmica sobre a prática no âmbito das ferramentas e seus usos que estão incluídos nos modelos de gestão do conhecimento. O trabalho teve como objetivo analisar algumas ferramentas de gestão do conhecimento através dos aspectos behavioristas. É uma pesquisa qualitativa, método exploratório, de espectro documental e fio teórico dos estudos behavioristas clássico, metodológico e radical. A justificativa do trabalho focou na insuficiência de uma literatura que evidencie a perspectiva teórico-prática epistemológica sobre a abordagem behaviorista na gestão do conhecimento. Ao destacar a gestão de conhecimento, os modelos de gestão de conhecimento, a aplicação das ferramentas nos modelos de gestão de conhecimento, e as ferramentas em si, estas se inserem nas leis, esquemas e procedimentos behavioristas. E, em especial, isso ocorre com as ferramentas, pois há relação estímulo e repostas, assim, se inferindo que o behaviorismo se localiza na prática da gestão de conhecimento.@pt
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