Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 78
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 1863
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Transformações nas práticas laborais e de lazer das docentes do CCSA/UFS em tempos de pandemia de Covid-19@pt
                    [1] => Transformations in the work and leisure practices of CCSA/UFS professors in times of the Covid-19 pandemic@en
                    [2] => Transformaciones en las prácticas laborales y de ocio de los profesores del CCSA/UFS en tiempos de la pandemia de Covid-19@es
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => The research in question investigates the intricate transformations experienced by the professors of the Center for Applied Social Sciences (CCSA) during the Covid-19 pandemic. Using a multifaceted approach, the study seeks to understand the crucial dimensions of teachers´ professional and personal lives, exploring the impacts of the home office on labor productivity and examining the relevance of practices related to tourism and leisure as strategies to mitigate the effects of the pandemic. Therefore, the general objective of the research is to discuss the transformations in the work and leisure practices of CCSA teachers, considering the challenges imposed by the pandemic. The methodology used included a bibliographic survey and the application of a quali-quantitative questionnaire, providing a solid basis for data collection and analysis. The detailed analysis of the data revealed the complexity of the transformations experienced by the CCSA professors, providing valuable insights into their perceptions in relation to the changes that occurred. The dimensions explored present issues related to work, leisure, and productivity, which contributed to a more comprehensive understanding of the challenges faced by teachers in a pandemic context.@en
                    [1] => La investigación en cuestión analiza las complejas transformaciones que han experimentado los profesores del Centro de Ciencias Sociales Aplicadas (CCSA) durante la pandemia de Covid-19. Mediante un enfoque multifacético, el estudio busca comprender las dimensiones cruciales de la vida profesional y personal de los docentes, explorando los impactos del teletrabajo en la productividad laboral y examinando la relevancia de las prácticas relacionadas con el turismo y el ocio como estrategias para mitigar los efectos de la pandemia. Por lo tanto, el objetivo general de la investigación es discutir las transformaciones en las prácticas laborales y de ocio de los docentes del CCSA, teniendo en cuenta los desafíos impuestos por la pandemia. La metodología utilizada incluyó una revisión bibliográfica y la aplicación de un cuestionario cualitativo-cuantitativo, lo que proporcionó una base sólida para la recopilación y el análisis de datos. El análisis detallado de los datos reveló la complejidad de las transformaciones experimentadas por los profesores de la CCSA, proporcionando información valiosa sobre sus percepciones en relación con los cambios que se produjeron. Las dimensiones exploradas presentan cuestiones relacionadas con el trabajo, el ocio y la productividad, lo que contribuyó a una comprensión más completa de los desafíos a los que se enfrentan los docentes en un contexto de pandemia.@es
                    [2] => A pesquisa em questão investiga as intricadas transformações experimentadas pelas docentes do Centro de Ciências Sociais Aplicadas (CCSA) em meio à pandemia de Covid-19. Utilizando-se de uma abordagem multifacetada, o estudo busca compreender as dimensões cruciais das vidas profissionais e pessoais das docentes, explorando os impactos do home office na produtividade laboral e examinando a relevância das práticas relacionadas ao turismo e lazer como estratégias para mitigar os efeitos da pandemia. Assim sendo, o objetivo geral da pesquisa é discutir as transformações nas práticas laborais e de lazer das docentes do CCSA, considerando os desafios impostos pela pandemia. A metodologia empregada incluiu um levantamento bibliográfico e a aplicação de um questionário quali-quantitativo, proporcionando uma base sólida para a coleta e análise de dados. A análise detalhada dos dados revelou a complexidade das transformações vivenciadas pelas docentes do CCSA, proporcionando insights valiosos sobre suas percepções em relação às mudanças ocorridas. As dimensões exploradas apresentam questões relacionadas ao trabalho, lazer e produtividade, o que contribuiu para uma compreensão mais abrangente dos desafios enfrentados pelas docentes em um contexto pandêmico.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Dominique Rocha Pedroso
                    [1] => Cristiane Alcântara de Jesus Santos
                    [2] => Martha Suzana Cabral Nunes
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Work and leisure practices@en
                    [1] => Ccsa@en
                    [2] => Gender@en
                    [3] => Pandemic@en
                    [4] => Covid-19@en
                    [5] => Prácticas laborales y de ocio@es
                    [6] => Ccsa@es
                    [7] => Género@es
                    [8] => Pandemia@es
                    [9] => Covid-19@es
                    [10] => Práticas laborais e de lazer@pt
                    [11] => Ccsa@pt
                    [12] => Gênero@pt
                    [13] => Pandemia@pt
                    [14] => Covid-19@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 5
                    [nr] => no 3
                    [year] => 2025
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2025-08-30
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufs.br/Cajueiro/article/view/23305
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufs.br/Cajueiro/article/view/23305/17327
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
                )

        )

)