Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 54
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 1749
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => ADRESSING DISINFORMATION AT IFRJ: the librarian’s role@en
                    [1] => O ENFRENTAMENTO À DESINFORMAÇÃO NO IFRJ: o papel da pessoa bibliotecária@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => This study investigates the role of librarians at the Instituto Federal de Ciência e Tecnologia do Rio de Janeiro (IFRJ—Federal Institute of Science and Technology of Rio de Janeiro) in combating disinformation. It discusses the phenomenon of disinformation and examines the librarian’s role in information education by promoting info-communicational skills. The research is exploratory in nature, with a qualitative approach. Semi-structured interviews were conducted with the study’s target group: IFRJ librarians. The results indicate that while librarians consider themselves capable of identifying disinformation, they also highlight existing gaps, underscoring the need for further training and professional development in the surveyed libraries. Although some activities aimed at countering disinformation were identified, they lack continuity. Based on collected reports, a mapping of these actions was conducted to identify disinformation-combating initiatives, with the goal of developing institutional strategies and policies to address this issue.@en
                    [1] => Investiga a atuação das pessoas bibliotecárias do Instituto Federal de Ciência e Tecnologia do Rio de Janeiro (IFRJ) no enfrentamento à desinformação. Discorre acerca do fenômeno da desinformação e trata da atuação da pessoa bibliotecária na educação em informação através da promoção das competências infocomunicacionais. Constitui-se de uma pesquisa de natureza exploratória, com abordagem qualitativa. Aplicaram-se entrevistas semiestruturadas ao universo da pesquisa, as pessoas bibliotecárias do IFRJ. Os resultados apontam que apesar de se considerarem capazes de identificar uma desinformação, os sujeitos da pesquisa ressaltam a existência de lacunas, o que evidencia a necessidade de atualização e capacitação nas bibliotecas investigadas. Constatou--se que, mesmo que haja atividades destinadas ao enfrentamento à desinformação, não há uma continuidade das mesmas. Foi feito um mapeamento destas ações, a partir dos relatos coletados, com vista a identificar iniciativas de combate à desinformação para a construção de estratégias e políticas institucionais voltadas ao seu enfrentamento.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Alane Elias Souza
                    [1] => Alberto Calil Elias Junior
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => Array
                (
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                )

        )

)