Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 66
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 1117
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => The five laws of media and information literacy and their relationship with the critical success factors in knowledge management@en
                    [1] => As cinco leis para a alfabetização midiática e informacional e sua relação com os fatores críticos de sucesso no âmbito da gestão do conhecimento@es
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Objective. On this paper we discuss the competencies required for participatory evaluation processes, presenting the concept of co-evaluation (originated in the Evaluation Research area) and its emerging role in Information Science and Open Science.Design/Methodology/Approach. Considering that the discussion about collaborative assessment practices is becoming increasingly more relevant, a meta-evaluation perspective is adopted, contextualizing the pertinence and trajectory of the emerging concept of co-evaluation and giving special emphasis to the development contexts and transferability of competences, which are necessary for the their implementation.Results/Discusion. The results of the research carried out highlight the role of co-evaluation competences grouped into six dimensions: reflexive practice, technical-based practice, situational analysis, management, interorganizational competences and interpersonal competences.Conclusions. It is concluded that the wide experience of Information Science in evaluation practices may be a distinctive factor for the discussion around these competences.Originality/Value. The article presents an innovative approach that, by capitalizing on the contribution of Information Science, proposes a framework of co-evaluation competences, highlighting the transferability of competencies between evaluators and stakeholders in several contexts.@en
                    [1] => Objetivo. Discutem-se as competências necessárias para os processos de avaliação participativa, apresentando-se o conceito de coavaliação proveniente da área de Investigação em Avaliação e o seu papel emergente na Ciência de Informação e na Ciência Aberta.Desenho/Metodología/Enfoque. Sendo cada vez mais pertinente uma discussão em torno das práticas de avaliação em colaboração, adota-se uma perspetiva de meta-avaliação, contextualizando a pertinência e trajetória do conceito emergente de coavaliação e dando especial destaque aos contextos de desenvolvimento e transferibilidade de competências necessários à sua implementação.Resultados/Discussão. Os resultados da investigação realizada destacam o papel das competências de coavaliação agrupadas em seis dimensões: a prática reflexiva, a prática de base técnica, a análise situacional, a gestão, as competências interorganizacionais e as competências interpessoais.Conclusões. Conclui-se que a larga experiência da Ciência da Informação em práticas de avaliação pode constituir um fator distintivo para a discussão em torno destas competências.Originalidade/Valor. O artigo apresenta uma abordagem inovadora que, capitalizando o contributo da Ciência da Informação, propõe um quadro de competências de coavaliação, realçando a transferabilidade de competências entre avaliadores/as e stakeholders em varios contextos.@es
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Heloá Cristina Oliveira-DelMassa
                    [1] => Ieda Pelogia Martins Damian
                    [2] => Marta Lígia Pomim Valentim
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Participatory evaluation@en
                    [1] => Information science@en
                    [2] => Open science@en
                    [3] => Competencies@en
                    [4] => Avaliação participativa@es
                    [5] => Ciência da informação@es
                    [6] => Ciência aberta@es
                    [7] => Competências@es
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 14
                    [nr] => 2
                    [year] => 2018
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2018-04-09
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revistasbnjm.sld.cu/index.php/BAI/article/view/21
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revistasbnjm.sld.cu/index.php/BAI/article/view/21/21
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => es
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [@xml:lang] => es-ES
                            [#text] => Derechos de autor 2018 Bibliotecas. Anales de investigación
                        )

                )

        )

)