Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 20
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 17
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Archivology courses in the southern region of Brazil: skills of professionals in the labor market@en
                    [1] => Cursos de Archivología en la región sur de Brasil: habilidades de profesionales en el mercado de trabajo@es
                    [2] => Os cursos de Arquivologia na região sul do Brasil: competências dos profissionais no mercado de trabalho@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Objective: To analyze whether the newly graduated professional archivist in undergraduate courses in Archival Science in the southern region of Brazil has the skills to enter the job market, through a comparison of market needs with the set of CAAs identified in the Pedagogical Projects of the Courses (PPCs). Methodology: Exploratory, descriptive, documentary and bibliographic research, with a qualitative approach. Results: It is identified that professionals graduated from the Federal University of Santa Catarina (UFSC) and State University of Londrina (UEL) have general and specific skills that allow a differential within the market, through the training of agents who seek to create relationships with others. areas of knowledge through proactive action. It was identified that the market is looking for professionals capable of applying document management processes, as well as optimizing access to information. Conclusions: It´s considered that the development of professional competences is an essential factor in training, which is constituted from the new informational demands. The training of professionals is in accordance with the needs presented by the market, especially graduates of UFSC and UEL courses in which they seek to train skills that allow a specialization of the graduate´s activities in the face of market demands.@en
                    [1] => Objetivo: Analizar si el archivista profesional recién graduado en cursos de graduación en Archivística en la región sur de Brasil tiene las habilidades para ingresar al mercado de trabajo, a través de una comparación de las necesidades del mercado con el conjunto de CAA identificados en los Proyectos Pedagógicos de los Cursos (PPC). Metodología Investigación exploratoria, descriptiva, documental y bibliográfica, con enfoque cualitativo. Resultados: Se identifica que los profesionales egresados ​​de la Universidad Federal de Santa Catarina (UFSC) y de la Universidad Estadual de Londrina (UEL) poseen competencias generales y específicas que permiten un diferencial dentro del mercado, a través de la formación de agentes que buscan crear relaciones con otros. áreas de conocimiento a través de la acción proactiva. Se identificó que el mercado busca profesionales capaces de aplicar procesos de gestión documental, así como optimizar el acceso a la información. Conclusiones: Se considera que el desarrollo de competencias profesionales es un factor esencial en la formación, que se constituye a partir de las nuevas demandas informacionales. La formación de los profesionales está de acuerdo con las necesidades que presenta el mercado, en especial los egresados ​​de las carreras de la UFSC y la UEL en las que se busca formar competencias que permitan una especialización de las actividades del egresado frente a las exigencias del mercado.@es
                    [2] => Objetivo: Analisar se o profissional arquivista recém-formado nos cursos de graduação em Arquivologia na região Sul do Brasil apresenta as competências para o ingresso ao mercado de trabalho, por meio de uma análise das necessidades do mercado com o conjunto de CHAs identificados nos Projetos Pedagógicos dos Cursos (PPCs). Metodologia: Pesquisa exploratória, descritiva, documental e bibliográfica, com abordagem qualitativa. Resultados: Identifica-se que os profissionais formados pela Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) e Universidade Estadual de Londrina (UEL) possuem competências gerais e específicas que permitem um diferencial no mercado, por meio da formação de agentes que buscam criar relacionamentos com as demais áreas de conhecimento por meio de uma atuação proativa. Identificou-se que o mercado busca profissionais capazes de aplicar processos de gestão documental, como também na otimização de acesso à informação. Conclusões: considera-se que o desenvolvimento de competências profissionais seja fator essencial na formação, sendo esta constituída a partir das novas demandas informacionais. A formação do profissional está conforme as necessidades apresentadas pelo mercado, sobretudo os egressos dos cursos da UFSC e UEL, nas quais buscam formar competências que permitam uma especialização das atividades do egresso diante as exigências do mercado.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Iago Godoy
                    [1] => Eliana Maria dos Santos Bahia Jacintho
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Archival science@en
                    [1] => Labor market@en
                    [2] => Professional qualification@en
                    [3] => Competency mapping@en
                    [4] => Archivística@es
                    [5] => Mercado de trabajo@es
                    [6] => Cualificación profesional@es
                    [7] => Mapeo de competências@es
                    [8] => Arquivologia@pt
                    [9] => Mercado de trabalho@pt
                    [10] => Formação profissional@pt
                    [11] => Mapeamento de competências@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 30
                    [nr] => 1
                    [year] => 2025
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2025-05-30
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.5433/1981-8920.2025v30n1p431
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/50929
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/50929/52186
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
                )

        )

)