Array
(
    [responseDate] => 2025-08-03T13:19:03Z
    [request] => https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:ojs2.ojs.uel.br:article/48024
                            [datestamp] => 2025-06-06T16:43:23Z
                            [setSpec] => Array
                                (
                                    [0] => informacao:ART
                                    [1] => driver
                                )

                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => Metacognition and its interrelation with Information Literacy in the business context
                                            [1] => Metacognición y su interrelación con la Competencia en Información en el contexto empresarial
                                            [2] => Metacognição e sua inter-relação com a Competência em Informação no contexto empresarial
                                        )

                                    [creator] => Array
                                        (
                                            [0] =>  Rogo, Gysele Fernandes dos Santos
                                            [1] => Valentim, Marta Lígia Pomim
                                        )

                                    [subject] => Array
                                        (
                                            [0] => Metacognição
                                            [1] =>  Competência em Informação
                                            [2] => Aprendizagem Organizacional
                                            [3] => Ambiente
                                            [4] => Metacognition
                                            [5] =>  Information Literacy
                                            [6] => Organizational Learning
                                            [7] => Business Environment
                                            [8] => Metacognición
                                            [9] =>  Competencia en Información
                                            [10] => Alfabetización informacional
                                            [11] => Aprendizaje Organizacional
                                            [12] => Ambiente de Negocios
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => Objective: The objective is to reflect on the interrelation between metacognition and information competence, regarding organizational learning. Methodology: The methodological approach adopted was a literature review based on research conducted in the Reference Database of Information Science Journal Articles and Google Scholar.Results: The results revealed that metacognition is an important factor for learning in the organizational context, as the organizational individual enhances their skills and abilities in handling data, information, and knowledge, providing greater effectiveness to their own professional performance.Conclusion: Metacognition strengthens information literacy, equipping professionals to handle organizational challenges more effectively.
                                            [1] => Objetivo: El objetivo es reflexionar sobre la interrelación de la metacognición con la competencia informacional, en lo que respecta al aprendizaje organizacional. Metodología: Se adoptó como enfoque metodológico la revisión de literatura, basada en la investigación realizada en la Base de Datos Referenciales de Artículos de Revistas en Ciencias de la Información y Google Scholar.Resultados: Los resultados evidenciaron que la metacognición es un factor importante para el aprendizaje en el contexto organizacional, ya que el individuo organizacional potencia sus competencias y habilidades en el manejo de datos, información y conocimiento, proporcionando una mayor efectividad a su propio desempeño profesional.Conclusión: La metacognición fortalece la competencia en información, ayudando a los profesionales a enfrentar desafíos organizacionales de manera eficiente.
                                            [2] => Objetivo: Objetiva-se refletir sobre a inter-relação da metacognição com a competência em informação, no que tange à aprendizagem organizacional. Metodologia: Adotou-se como procedimento metodológico a revisão de literatura, a partir de levantamento realizado na Base de Dados Referenciais de Artigos de Periódicos em Ciência da Informação e no Google Acadêmico.Resultados: Como resultados, evidenciou-se que a metacognição é um importante fator para a aprendizagem no contexto da organização, uma vez que o sujeito organizacional potencializa suas competências e habilidades no manuseio de dados, informações e conhecimento, proporcionando maior efetividade ao próprio desempenho profissional.Conclusão: A metacognição fortalece a competência em informação, tornando os profissionais mais aptos a lidar com desafios organizacionais de forma eficaz.
                                        )

                                    [publisher] => Universidade Estadual de Londrina
                                    [date] => 2025-05-30
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => Array
                                        (
                                            [0] => https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/48024
                                            [1] => 10.5433/1981-8920.2025v30n1p130
                                        )

                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Informação & Informação; v. 30 n. 1 (2025): Informação & Informação; 130-161
                                            [1] => 1981-8920
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/48024/52163
                                    [rights] => Array
                                        (
                                            [0] => Copyright (c) 2025 Gysele Fernandes dos Santos  Rogo, Marta Lígia Pomim Valentim
                                            [1] => http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
                                        )

                                )

                        )

                )

        )

)