Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 20
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 17
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Citizen science infrastructure and the media lab concept for public libraries: propositions for a model@en
                    [1] => Infraestructura de ciencia ciudadana y el concepto de media labs para bibliotecas públicas:  propuestas para un modelo@es
                    [2] => Infraestrutura de ciência cidadã e o conceito media lab para bibliotecas públicas: proposições de um modelo@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Objective: To analyze the importance of the Media lab concept as an articulator of Citizen Science practices in public libraries, so that they can establish themselves as laboratories of knowledge mediation, corroborating for the collective production of knowledge and instrumentalizing communities with resources that facilitate the interaction of common citizens with science. Methodology: This is an exploratory-descriptive study with a qualitative approach that analyzes the adaptation of the Media lab concept to public libraries. The methodological path starts from the document Ten principles of Citizen Science from the European Citizen Science Association and establishes relationships with the missions of public libraries according to the IFLA-UNESCO Public Library Manifesto 2022.Results: The results point out that Citizen Science projects developed in public libraries offer practical and theoretical subsidies regarding the importance of libraries in knowledge mediation processes, encompassing the concept of Media labs, as well as the ample possibilities for the promotion of scientific practices that involve the common citizen.Conclusions: It concludes that public libraries are spaces of knowledge mediation, and envisions a systematization that takes into account the projection of initiatives for the full development of CC in these places.@en
                    [1] => Objetivo: Analizar la importancia del concepto de Media lab como articulador de las prácticas de Ciencia Ciudadana en las bibliotecas públicas, para que se establezcan como laboratorios de mediación de conocimiento, corroboren para la producción colectiva de conocimiento e instrumentalicen las comunidades con recursos que faciliten la interacción del ciudadano común con la ciencia. Metodología: Se trata de un estudio exploratorio-descriptivo de abordaje cualitativo que analiza la adaptación del concepto Media lab a las bibliotecas públicas. El recorrido metodológico parte del documento Diez principios de la Ciencia Ciudadana de la Asociación Europea de Ciencia Ciudadana y establece relaciones con las misiones de las bibliotecas públicas según el Manifiesto IFLA-UNESCO de la Biblioteca Pública 2022.Resultados: Los resultados apuntan que los proyectos de Ciencia Ciudadana desarrollados en bibliotecas públicas ofrecen subsidios prácticos y teóricos sobre la importancia de las bibliotecas en los procesos de mediación del conocimiento, englobando el concepto de Media labs, así como las amplias posibilidades de promoción de prácticas científicas que involucren al ciudadano común. Conclusiones: Se concluye que las bibliotecas públicas son espacios de mediación del conocimiento, y se plantea una sistematización que tenga en cuenta la proyección de iniciativas para el pleno desarrollo del CC en estos lugares.@es
                    [2] => Objetivo: Analisar a importância do conceito Media lab como articulador de práticas de Ciência Cidadã em bibliotecas públicas, para que estas se estabeleçam como laboratórios de mediação do conhecimento, corroborem para a produção coletiva de conhecimento e instrumentalizem comunidades com recursos que facilitem a interação dos cidadãos comuns com a ciência. Metodologia: Trata-se de um estudo exploratório-descritivo de abordagem qualitativa. O percurso metodológico parte do documento Dez princípios da Ciência Cidadã da European Citizen Science Association e estabelece relações com as missões das bibliotecas públicas segundo o IFLA-UNESCO Public Library Manifesto 2022. Resultados: Os resultados apontam que projetos de Ciência Cidadã desenvolvidos em bibliotecas públicas oferecem subsídios práticos e teóricos a respeito da importância das bibliotecas em processos de mediação do conhecimento, abarcando o conceito de Media labs, bem como das amplas possibilidades para o fomento de práticas científicas que envolvem o cidadão comum. Conclusões: Conclui que bibliotecas públicas são espaços de mediação do conhecimento, e vislumbra uma sistematização que leve em conta a projeção de iniciativas para o pleno desenvolvimento da CC nesses locais.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Larissa Weber Umpierre
                    [1] => Fabiano Couto Corrêa da Silva
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Citizen science@en
                    [1] => Public libraries@en
                    [2] => Media labs@en
                    [3] => Ciencia ciudadana@es
                    [4] => Bibliotecas públicas@es
                    [5] => Media labs@es
                    [6] => Ciência cidadã@pt
                    [7] => Bibliotecas públicas@pt
                    [8] => Media labs@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 28
                    [nr] => 4
                    [year] => 2023
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2024-09-28
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.5433/1981-8920.2023v28n4p488
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/47552
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/47552/50984
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
                )

        )

)