Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 20
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 17
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Perspective of visually impaired students on the mediation of information within the libraries of IF Baiano@en
                    [1] => Perspectiva de estudiantes con discapacidad visual sobre la mediación de información dentro de las bibliotecas de IF Baiano@es
                    [2] => Perspectiva dos estudantes com deficiência visual sobre a mediação da informação no âmbito das bibliotecas do IF Baiano@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Objective: to show how the libraries of IF Baiano have developed the process of mediation of information with, and from the perspective, of students with visual impairments.Methodology: descriptive research, for which the case study method was used. As data collection procedures, documental and bibliographic research and interviews were carried out. Results: the data from the interviews indicated that it is important to provide useful information, because many users frequent other social environments; they need to expand the dialogue between library professionals, through sensitive listening with the visually impaired; carry out qualifications, aiming at the autonomous formation of these subjects; improve their level of information about the activities carried out by libraries and diversify them, such as, for example, offering readers (people who read books and describe images). Conclusions: mediation activities must reflect the needs and expectations of users, especially the visually impaired, so that they reflect a search for welcoming and maintaining the presence of these subjects who are different and expanding diversity in informational environments@en
                    [1] => Objetivo: mostrar cómo las bibliotecas del IF Baiano han desarrollado el proceso de mediación de información con y desde la perspectiva de los estudiantes con discapacidad visual.Metodología: investigación descriptiva, para lo cual se utilizó el método de estudio de caso. Como procedimientos de recolección de datos, se realizaron pesquisas documentales, bibliográficas y entrevistas.Resultados: los datos de las entrevistas indicaron que es importante brindar información útil, porque muchos usuarios frecuentan otros entornos sociales; necesitan ampliar el diálogo entre los profesionales de la biblioteca, a través de la escucha sensible con los discapacitados visuales; realizar titulaciones, visando la formación autónoma de estos sujetos; mejorar su nivel de información sobre las actividades que realizan las bibliotecas y diversificarlas, como, por ejemplo, ofreciendo lectores (personas que leen libros y describen imágenes).Conclusiones: las actividades de mediación deben reflejar las necesidades y expectativas de los usuarios, especialmente de los deficientes visuales, de modo que reflejen una búsqueda por acoger y mantener la presencia de estos sujetos que son diferentes y amplían la diversidad en los ambientes informativos.@es
                    [2] => Objetivo: evidenciar como as bibliotecas do Instituto Federal Baiano (IF Baiano) têm desenvolvido o processo de mediação da informação com, e na perspectiva, dos estudantes com deficiência visual.Metodologia: pesquisa de natureza descritiva, para cujo desenvolvimento se utilizou o método de estudo de caso. Como procedimentos de coleta de dados, foram realizadas pesquisa documental, bibliográfica e entrevistas.Resultados: os dados das entrevistas indicaram que é importante disponibilizar informações utilitárias, porque muitos usuários frequentam outros ambientes sociais; precisam ampliar o diálogo entre os profissionais da biblioteca, por meio da escuta sensível com os deficientes visuais; realizar qualificações, visando à formação autônoma desses sujeitos; melhorar seu nível de informação sobre as atividades realizadas pelas bibliotecas e diversificá-las, como, por exemplo, oferta de ledores (pessoas que leem livros e descrevem imagens). Conclusões: as atividades mediadoras devem refletir as necessidades e expectativas dos usuários, especialmente os deficientes visuais, de modo que reflitam uma busca por acolher e manter a presença desses sujeitos que são diferentes e ampliar a diversidade nos ambientes informacionais.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Joélita Pereira Oliveira
                    [1] => Raquel do Rosário Santos
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Mediação da informação@pt
                    [1] => Deficientes visuais@pt
                    [2] => Biblioteca multinível - if baiano@pt
                    [3] => Estudo de caso@pt
                    [4] => Information mediation@en
                    [5] => Visually impaired@en
                    [6] => Multilevel library - if baiano@en
                    [7] => Case study@en
                    [8] => Mediación de la información@es
                    [9] => Discapacitados visuales@es
                    [10] => Biblioteca multinivel - if baiano@es
                    [11] => Estudio de caso@es
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 29
                    [nr] => 3
                    [year] => 2024
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2024-12-30
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.5433/1981-8920.2024v29n3p85
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/45734
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/45734/51456
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
                )

        )

)