Array
(
    [responseDate] => 2025-07-04T13:01:23Z
    [request] => https://periodicos.unb.br/index.php/museologia/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/46621
                            [datestamp] => 2023-06-22T15:37:43Z
                            [setSpec] => Array
                                (
                                    [0] => museologia:Exp.cur
                                    [1] => driver
                                )

                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => As exposições curriculares no processo de curricularização da extensão universitária: um diálogo direto com a sociedade
                                    [creator] => Faria, Ana Carolina Gelmini de
                                    [subject] => Array
                                        (
                                            [0] => Museologia;
                                            [1] => Curricularização da Extensão
                                            [2] => Exposição curricular
                                            [3] => Universidade Federal do Rio Grande do Sul
                                            [4] => Muséologie
                                            [5] => Curricularisation de la extension
                                            [6] => Expositions curriculaires
                                            [7] => Universidade Federal do Rio Grande do Sul.
                                            [8] => Museology;
                                            [9] => Extension curriculum
                                            [10] => Curriculum exhibition
                                            [11] => Universidade Federal do Rio Grande do Sul.
                                            [12] => Museología
                                            [13] => Currículo de extensión
                                            [14] => Exposición curricular
                                            [15] => Universidade Federal do Rio Grande do Sul.
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => The article reflects on the role of curricular exhibitions in contemporary times, a unique experience of the museologist's professional training by stimulating a critical-reflective debate on representations and social demands. In the context of the extension curricular crediting process, an activity with high extensionist potential is revealed, a practice that is part of its formative essence. From the Museology course at the Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS), the social bias that curricular exhibitions have characterized in this graduation will be examined. A qualitative analysis of editions of curricular expositions - derived from the different roles assumed by the author in these processes, sometimes as a professor, evaluation committee, or visitor -, contributes to understanding the bases that will base the allocation of part of her workload in the payment of the extension in this graduation. It has been concluded that the curricular exhibitions have an unquestionable extensionist dimension as they are capable of reinforcing the transforming interaction between the university and other societal sectors.
                                            [1] => El artículo reflexiona sobre el papel de las exposiciones curriculares en la contemporaneidad, una experiencia única de formación profesional del museólogo al estimular un debate crítico-reflexivo sobre las representaciones y demandas sociales. En el contexto del proceso de acreditación curricular de extensión, se revela una actividad con alto potencial de extensión, práctica que forma parte de su esencia formativa. Desde el curso de Museología de la Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS), se examinará el sesgo social que las exposiciones curriculares han caracterizado en esta graduación. Un análisis cualitativo de ediciones de exposiciones curriculares - derivadas de los distintos roles asumidos por la autora en estos procesos, a veces como profesora, comité evaluador, o visitante -, contribuye a comprender las bases que sustentarán la asignación de parte de su carga de trabajo en la integración dela extensión en esta graduación. Se ha concluido que las exposiciones curriculares tienen una dimensión de extensión indudable en tanto son capaz de reforzar la interacción transformadora entre la universidad y otros sectores de la sociedad.
                                            [2] => L'article rend compte du rôle des expositions curriculaires à l'époque contemporaine, une expérience unique dans la formation des muséologues professionnelles, en stimulant un débat critique-réflexif sur les représentations et les revendications sociales. Dans le cadre du processus d'accréditation curriculaire de l'extension universitaire, elle se révèle être une activité à fort potentiel vulgarisateur, une pratique qui fait partie de son essence formative. À partir du cours de muséologie de l' Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS), les préjugés sociaux que les expositions curriculaires ont caractérisés dans cette graduation seront examinés. Une analyse qualitative des éditions d'expositions curriculaires - dérivée des différents rôles assumés par l'auteur dans ces processus, parfois en tant que professeur, comité d'évaluation ou visiteur -, contribue à comprendre les bases qui fonderont l'attribution d'une partie de sa charge de travail dans le paiement de l'extension dans ce repère. Il est conclu que les expositions curriculaires ont une dimension expansionniste incontestable, car elles sont capables de renforcer l'interaction transformatrice entre l'université et d'autres secteurs de la société.
                                            [3] => O artigo reflete o papel das exposições curriculares na contemporaneidade, experiência singular na formação do(a) profissional museólogo(a) ao estimular o debate crítico-reflexivo sobre representações e demandas sociais. Na conjuntura do processo de curricularização da extensão revela-se uma atividade com alto potencial extensionista, prática que faz parte de sua essência formadora. A partir do curso de Museologia da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) será examinado o viés social que as exposições curriculares têm caracterizado nessa graduação. Uma análise qualitativa de edições de exposições curriculares - derivada de diferentes papéis assumidos pela autora nesses processos, ora como docente, comissão avaliadora ou visitante -, contribui para compreender as bases que fundamentarão a destinação de parte de sua carga horária na integralização da extensão nessa graduação. Conclui que as exposições curriculares possuem inquestionável dimensão extensionista ao serem capazes de reforçar a interação transformadora entre universidade e outros setores da sociedade.
                                        )

                                    [publisher] => Faculdade de Ciência da Informação - UnB
                                    [date] => 2023-06-22
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => Array
                                        (
                                            [0] => https://periodicos.unb.br/index.php/museologia/article/view/46621
                                            [1] => 10.26512/museologia.v12i23.46621
                                        )

                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Museologia & Interdisciplinaridade; v. 12 n. 23 (2023): Exposições Curriculares nos Cursos de Museologia do Brasil; 136-163
                                            [1] => 2238-5436
                                            [2] => 10.26512/museologia.v12i23
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://periodicos.unb.br/index.php/museologia/article/view/46621/37407
                                    [rights] => Array
                                        (
                                            [0] => Copyright (c) 2023 Museologia & Interdisciplinaridade
                                            [1] => http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
                                        )

                                )

                        )

                )

        )

)