Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 117
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 2089
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Retaining the Fall: a museum’s task@en
                    [1] => Musealizar a queda@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => In this paper, I cling to the recent torn downs by the Black Lives Matter movement of statues of slave holders and colonialists to investigate its effects both to the arts and its institutional grounds. I suggest that the performativity of such torn downs not only consolidates a political activism but also that its affirmative nature may pose an aesthetic turn to the very representational function of statues, as we know it. Through the scope of experimental and vanguardist movements of the last century, sculpture draws back from the figurative tradition, and towards minimalism, and social sculpturing, as well as a number of other different procedures, which, hence, lead Lucy Lippard and John Chandler to denominate them as the dematerialization of the work of art. However, rather than using art theory to bring the antiracist upheavals to peace, I intend to assert their investing against statues as a trembling to art history that makes us realizes the aesthetic operation at play goes further beyond identitarian representation. Throughout this proposition I rely on the writings and concepts of Denise Ferreira da Silva, Achilles Mbembe, James Baldwin, among others. In parallel, I also cast photos by Brazilian performance artists whose works raise issues regarding race, coloniality and white agency. @en
                    [1] => Este artigo investiga como as recentes derrubadas de estátuas de escravagistas e colonizadores pelo movimento Black Lives Matter, resvala na arte e em seus pilares institucionais. Sugiro que o ativismo político, que surge do performativo da derrubada desses monumentos, tem um caráter afirmativo que, uma vez suficientemente escutado e reverberado, se torna uma virada estética na função das estátuas. Inserida nos movimentos experimentais e de vanguarda, a escultura se afasta do figurativo, rumo ao minimalismo, à escultura social, entre outras atuações, às quais Lucy Lippard e John Chandler denominaram de a desmaterialização da obra de arte. Sem nem por isso apaziguar o levante antirracista, sugiro que sua ação seja percebida também em sua potência artística, para que estremeça também as bases históricas da arte e percebamos que o que está em jogo é uma operação estética que, de forma alguma, se basta na representação identitária.  Ao longo dessa proposição, me utilizo de textos e conceitos de Denise Ferreira da Silva, Achilles Mbembe, James Baldwin, entre outros. Realizo paralelamente um ensaio fotográfico de artistas brasileiros, cuja obra nos ajude a problematizar os protagonismos coloniais, racialização e o agenciamento da branquitude.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Felipe Ribeiro
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Escultura. ativismo. estudos decoloniais. história da arte.@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 9
                    [nr] => 18
                    [year] => 2020
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2020-11-03
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.26512/museologia.v9i18.34557
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.unb.br/index.php/museologia/article/view/34557
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.unb.br/index.php/museologia/article/view/34557/27849
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
                )

        )

)