Array
(
    [responseDate] => 2025-07-04T12:53:50Z
    [request] => https://periodicos.unb.br/index.php/museologia/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/21143
                            [datestamp] => 2019-11-01T13:04:33Z
                            [setSpec] => Array
                                (
                                    [0] => museologia:ME
                                    [1] => driver
                                )

                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Panorama atual dos Museus de Educação em Espanha
                                    [creator] => Array
                                        (
                                            [0] => Naya Garmendia, Luis M.
                                            [1] => Dávila Balsera, Pauli
                                        )

                                    [subject] => Array
                                        (
                                            [0] => Patrimônio Histórico-Educacional, Espanha, museus pedagógicos, museus escolares, museus de educação
                                            [1] => Patrimonio Histórico-Educativo, España, Museos pedagógicos, museos escolares, museos de la educación
                                            [2] => Historical-Educational Heritage, Spain, pedagogical museums, school museums, museums of education
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => The recovery of Historical-Educational Heritage in Spain is experiencing a stage of recognized growth. In this article, we analyze the emergence of the first pedagogical and school museums, their situation in Europe and in Spain and, finally, we carry out a cartography of their situation. To do this, we start from its institutional dependence, applying a series of categories: museum report, activities carried out, patrimonial typology, audiences and museum management. The conclusion we have reached is that the existence of these museums gives full account, due to their territorial extension and implicated agents, of an exemplary dynamism and of the challenges they face in the future.
                                            [1] => La recuperación del Patrimonio Histórico-Educativo en España está viviendo una etapa de crecimiento reconocido. En este artículo analizamos el surgimiento de los primeros museos pedagógicos y escolares, su situación en Europa y en España y, finalmente, realizamos una cartografía de su situación. Para ello, partimos de su dependencia institucional, aplicando una serie de categorías: relato museístico, actividades que realizan, tipología patrimonial, audiencias y gestión del museo. La conclusión a la que hemos llegado es que la existencia de estos museos da cumplida cuenta, por su extensión territorial y agentes implicados, de una dinamicidad ejemplar y de los retos a los que se enfrentan en un futuro.
                                            [2] => A recuperação do patrimônio histórico-educacional na Espanha está experimentando uma fase de crescimento reconhecido. Neste artigo analisamos a emergência dos primeiros museus pedagógicos e escolares, sua situação na Europa e na Espanha e, finalmente, realizamos uma cartografia de sua situação. Para isso, partimos de sua dependência institucional, aplicando uma série de categorias: relato de museu, atividades realizadas, tipologia patrimonial, audiências e gestão de museus. A conclusão a que chegamos é que a existência destes museus dá conta, devido à sua extensão territorial e agentes implicados, de um dinamismo exemplar e dos desafios que enfrentam no futuro.
                                        )

                                    [publisher] => Faculdade de Ciência da Informação - UnB
                                    [date] => 2019-10-30
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => Array
                                        (
                                            [0] => https://periodicos.unb.br/index.php/museologia/article/view/21143
                                            [1] => 10.26512/museologia.v8i16.21143
                                        )

                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Museologia & Interdisciplinaridade; v. 8 n. 16 (2019): Museus e Educação: História e Perspectivas Transnacionais; 16-36
                                            [1] => 2238-5436
                                            [2] => 10.26512/museologia.v8i16
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://periodicos.unb.br/index.php/museologia/article/view/21143/24176
                                    [rights] => Copyright (c) 2019 Museologia & Interdisciplinaridade
                                )

                        )

                )

        )

)