Array
(
    [responseDate] => 2025-07-02T12:22:05Z
    [request] => https://rbbd.febab.org.br/rbbd/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:ojs3.rbbd.febab.org.br:article/2122
                            [datestamp] => 2025-05-28T16:34:46Z
                            [setSpec] => Array
                                (
                                    [0] => rbbd:CBBD+2024
                                    [1] => driver
                                )

                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => To become a teacher and researcher in the field of Librarianship, Information Science intertwined with the field of Education.
                                            [1] => Constituir-se professora e, pesquisadora no campo da Biblioteconomia, Ciência da Informação entrelaçada com o campo da Educação
                                        )

                                    [creator] => Steindel, Gisela Eggert
                                    [subject] => Array
                                        (
                                            [0] => Ensino superior
                                            [1] => Identidade
                                            [2] => Docência em Biblioteconomia
                                            [3] => História da Biblioteconomia (Brasil)
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => This is a narrative of becoming a teacher and researcher of books and libraries, anchored in formative studies in the field of library science, information science and history of education. With a theoretical-methodological approach of Cultural History, it assumes the type of documentary research using institutional and personal sources. The results indicate a path to become a teacher/researcher beyond the classroom, whether in the supervision of academic work - undergraduate and graduate studies - and extension activities. It is concluded that becoming a teacher and researcher makes it possible to reinvent oneself every semester, year: - as a person, teacher, researcher, advisor. In this direction, perhaps students will (re)invent themselves over time, as people, professionals, teachers, researchers and advisors.
                                            [1] => Trata-se neste texto da narrativa do constituir-se professora e pesquisadora do livro e das bibliotecas, ancorada nos estudos formativos no campo da biblioteconomia, ciência da informação e história da educação. De abordagem teórico-metodológica na História Cultural, assume-se o tipo de pesquisa documental, tomando fontes institucionais e pessoais no estudo. Os resultados apontam um processo de constituir-se pessoa professora/pesquisadora para além da sala de aula, quer na orientação dos trabalhos acadêmicos, quer pela docência na graduação e pós-graduação Stricto Sensu e ações extensionistas. Conclui-se que se constituir professora e pesquisadora possibilita um reinventar-se a cada semestre, a cada ano: como pessoa, professora, pesquisadora, orientadora. Nesta direção quiçá os estudantes se (re)inventem ao longo do tempo, como pessoas, profissionais, professores/professoras, pesquisadores/pesquisadoras e orientadores/orientadoras.
 
                                        )

                                    [publisher] => Federação Brasileira de Associações de Bibliotecários, Cientistas da Informação e Inst.
                                    [date] => 2025-05-27
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => https://rbbd.febab.org.br/rbbd/article/view/2122
                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Revista Brasileira de Biblioteconomia e Documentação; v. 21 (2025); 1-15
                                            [1] => 1980-6949
                                            [2] => 0100-0691
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://rbbd.febab.org.br/rbbd/article/view/2122/1539
                                    [rights] => Array
                                        (
                                            [0] => Copyright (c) 2025 Revista Brasileira de Biblioteconomia e Documentação
                                            [1] => https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
                                        )

                                )

                        )

                )

        )

)