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                                            [0] => During the Coronavirus pandemic, libraries had to close their facilities immediately and temporarily, making it impossible to provide in-person services to users. The research aims to analyze and discuss knowledge management practices in products and services developed by the Service and Research Section of the PUC-Rio Libraries and Documentation Division during the Pandemic. This is research with descriptive and exploratory objectives, of an applied nature, of a bibliographic and documentary nature, with a qualitative approach. In developing the theoretical framework, the technique of bibliographical research and analysis was adopted. To collect data, we used the analysis of reports and statistics of services carried out during the isolation period. Knowledge Management practices that remain active in the reference service post-pandemic were analyzed and identified and best practices were recorded through the experience gained. It is worth noting that the best practices presented reinforce successes, record errors so that they are not reproduced, in a continuous learning process, so that the cycle of generating and sharing knowledge multiplies and generates positive results in the organization.
                                            [1] => Durante a pandemia do Coronavírus, as bibliotecas precisaram fechar suas dependências de forma imediata e temporária, impossibilitando o atendimento presencial aos usuários. A pesquisa teve por objetivo analisar e discutir as práticas da gestão do conhecimento nos produtos e serviços desenvolvidas pela Seção de Atendimento e Pesquisa da Divisão de Bibliotecas e Documentação PUC-Rio durante a Pandemia. Trata-se de uma pesquisa com objetivos descritivos e exploratórios, de natureza aplicada, de caráter bibliográfico e documental, com abordagem qualitativa. Na elaboração do referencial teórico adotou-se a técnica de pesquisa e análise bibliográfica. Para a coleta de dados utilizou-se a análise dos relatórios e estatísticas dos serviços realizados no período de isolamento. Foram identificadas e analisadas práticas de Gestão do Conhecimento que permanecem atuantes no serviço de referência no pós-pandemia e registradas melhores práticas através da experiência adquirida. Cabe salientar que as melhores práticas apresentadas reforçam acertos, registram erros para que eles não sejam reproduzidos, em um processo contínuo de aprendizado, para que o ciclo de gerar e compartilhar conhecimentos se multiplique e gere resultados positivos na organização.
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                                    [publisher] => Federação Brasileira de Associações de Bibliotecários, Cientistas da Informação e Inst.
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                                            [0] => Copyright (c) 2025 Revista Brasileira de Biblioteconomia e Documentação
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