Array
(
    [responseDate] => 2025-07-02T12:06:43Z
    [request] => https://rbbd.febab.org.br/rbbd/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:ojs3.rbbd.febab.org.br:article/1322
                            [datestamp] => 2020-12-22T11:38:33Z
                            [setSpec] => Array
                                (
                                    [0] => rbbd:ART
                                    [1] => driver
                                )

                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => Didactic sequence in the formation of readers:  a proposal for the mediation of literary reading in libraries
                                            [1] => Sequência didática na formação de leitores: uma proposta para a mediação da leitura literária em bibliotecas
                                        )

                                    [creator] => Array
                                        (
                                            [0] => Alencar, Patrícia Vargas
                                            [1] => Arantes, Isabela Maria
                                            [2] => Casimiro, Lilian Cristina da Silva Ramos
                                            [3] => Silva, Marcia da
                                        )

                                    [subject] => Array
                                        (
                                            [0] => Literary reading. Reading mediation. Mediation of literary reading. Training readers. Following teaching.
                                            [1] => Leitura literária. Mediação. Sequência Didática.
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => This article presents the didactic sequence as a proposal to be adopted by mediators in literary education. To this end, it focuses on the role of the mediator in the formation of the reader. It is a qualitative bibliographic research. It brings evidence that the systematization of strategies for the mediation of reading, through the didactic sequence, favors the interest in reading literary genres by readers, effectively contributing to their reading training. It joins works that have already highlighted the importance of planning actions for literary education, contributing to the discussion of initiatives that help reader training in the library.
                                            [1] => Esta pesquisa apresenta a sequência didática como proposta para ser adotada por mediadores na formação literária. Para tanto, focaliza o papel do mediador na formação do leitor. Une-se aos trabalhos que já assinalaram a importância do planejamento de ações para a educação literária já que aponta evidências de que a sistematização de estratégias para a mediação da leitura, por intermédio da sequência didática, favorece, significativamente, o interesse pela leitura de gêneros literários por parte dos leitores. Poderá contribuir para a discussão de iniciativas que auxiliam na a formação literária na biblioteca.
                                        )

                                    [publisher] => Federação Brasileira de Associações de Bibliotecários, Cientistas da Informação e Inst.
                                    [date] => 2020-05-29
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => https://rbbd.febab.org.br/rbbd/article/view/1322
                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Revista Brasileira de Biblioteconomia e Documentação; v. 16 (2020); 1-17
                                            [1] => 1980-6949
                                            [2] => 0100-0691
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://rbbd.febab.org.br/rbbd/article/view/1322/1213
                                    [rights] => Array
                                        (
                                            [0] => Copyright (c) 2020 Patrícia Alencar Vargas, Isabela Maria Arantes, Lilian Cassimiro, Marcia da Silva
                                            [1] => https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
                                        )

                                )

                        )

                )

        )

)