Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 1
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 38
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Mission and purpose of the school library in the complex thinking setting@en
                    [1] => Missão e finalidade da biblioteca escolar nos meandros do pensamento complexo@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Libraries are places of interconnections and relationships in the school. Contemplating complex librarianship phenomena at school through the lens of Complexity Theory is opportune as the school library can be re-signified when using its space and collection, and when carrying out teaching and learning activities by the librarian in its interior. Then, this study aimed to relate the mission and purpose of the school library to the principles of the complex thinking. Findings consist on understanding that the school library is a place of connection between people, as well as it is an area where members of the school community relate with the collections, with the librarian and with the school library structure. The librarian must know his/her real and potential users, the characteristics of the school community, as well as ensure that the school library remains being a space to undertake emancipatory discussions and where to carry out leisure, teaching and learning activities. These understandings were related to the systemic, holographic, retroactive circuit, recursive circuit, autonomy/dependence, dialogic and reintroduction of knowledge in all knowledge principles of Complexity Theory. The research concludes that in the context of the relationship between the mission and the purpose of the school library with the principles complex thinking of Complexity Theory, it is understood that, first, school libraries have distinct agents that constitute their reality as a unit of information in schools; then, the existence of these agents is a complex reality in libraries; and, finally, this complex reality can be worked under some guidelines aligned with the complex thinking, so the approach of complexity in school libraries can become less subjective and more concrete for school professionals to work towards achieving the mission and purpose of those information units effectively.@en
                    [1] => As bibliotecas constituem lugares de interconexões e relações no espaço escolar. Enxergar fenômenos biblioteconômicos complexos na escola com as lentes de Edgar Morin – fundador da Teoria da Complexidade – é oportuno na medida que a biblioteca escolar pode ser ressignificada quando do uso do seu espaço e acervo, e quando da realização de atividades de ensino e aprendizagem pelo bibliotecário nesse lugar. Foi em vista disso que a pesquisa objetivou relacionar a missão e a finalidade da biblioteca escolar aos princípios do pensamento complexo da Teoria da Complexidade. A pesquisa resultou na compreensão de que a biblioteca escolar é lugar de conexão entre as pessoas, bem como é o espaço onde os membros da comunidade escolar estabelecem relações com o acervo, com o bibliotecário e com a estrutura biblioteconômica escolar. O bibliotecário deve conhecer seus usuários reais e potenciais, as características da comunidade escolar, assegurar que a biblioteca escolar seja um espaço para se empreender discussões emancipatórias e onde realizar atividades de lazer, ensino e aprendizagem. Essas compreensões foram relacionadas aos princípios sistêmico, hologramático, circuito retroativo, circuito recursivo, autonomia/dependência, dialógico e de reintrodução do conhecimento em todo conhecimento da Teoria da Complexidade. Assim, a pesquisa conclui que no âmbito da relação entre a missão e a finalidade da biblioteca escolar com os princípios do pensamento complexo da Teoria da Complexidade, entende-se que, primeiro, bibliotecas escolares têm agentes distintos que constituem sua realidade como unidade de informação em escolas; depois, a existência desses agentes conformam uma realidade complexa nas bibliotecas; e, por último, essa realidade complexa pode ser trabalhada sob alguns direcionamentos alinhados ao pensamento complexo, a fim de que a abordagem da complexidade em bibliotecas escolares seja menos subjetiva e mais concreta aos profissionais das escolas para trabalharem em prol de atingir a missão e finalidade dessas unidades de informação de modo efetivo.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Everton da Silva Camillo
                    [1] => Mariana Rodrigues Gomes de Mello
                    [2] => Rafaela Carolina da Silva
                    [3] => Leda Maria Araújo Lima
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => School library@en
                    [1] => Complexity theory@en
                    [2] => Interview@en
                    [3] => Private institution@en
                    [4] => Content analysis@en
                    [5] => Biblioteca escolar@pt
                    [6] => Teoria da complexidade@pt
                    [7] => Instituição privada@pt
                    [8] => Entrevista@pt
                    [9] => Análise de conteúdo@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 16
                    [nr] => 
                    [year] => 2020
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2020-08-01
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://rbbd.febab.org.br/rbbd/article/view/1296
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://rbbd.febab.org.br/rbbd/article/view/1296/1218
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => by-nc/4.0
                )

        )

)