Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 1
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 38
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Biblioteca escolar na rede: das páginas da internet ao marketing educacional@en
                    [1] => Biblioteca escolar na rede: das páginas da internet ao marketing educacional@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => The school library can be related to digital and educational marketing if the intention is, in addition to others, to promote it as a space and, at the same time, as an element of revolution in the teaching-learning process, since it carries out positive literacy, in which the subject develops the taste for reading, as well as in the scope of offering subsidies to develop students´ critical sense about the world in which they live, about their rights, as well as their place in society, as beings as citizens. Thus, this study aims to verifying the representation of school libraries in the electronic pages of private schools in the city of Ribeirão Preto, representations of textual content and, as in some cases, imagery. For that, an exploratory and qualitative study was carried out, as well as critical thinking technique was used to analyze the data. As a result, it has been found that: a) schools link the image of their library primarily with physical and information resources, b) there is a vague discourse by schools about the potential uses and importance of the school library, c) the library professional is not involved in digital content for the teaching-learning process in the school library, d) the few images arranged on a few electronic pages often do not correspond to the emphasized textual approach, and e) the assumption of the study was confirmed.@en
                    [1] => A biblioteca escolar pode se relacionar com o marketing digital e educacional se o intuito for, além de outros, promovê-la como um espaço e, concomitantemente, como um elemento de revolução no processo de ensino-aprendizagem, já que protagoniza feitos positivos tanto na alfabetização, ocasião em que o sujeito desenvolve o gosto pela leitura, como também no âmbito de ofertar subsídios para desenvolver o senso crítico dos estudantes sobre o mundo em que vivem, sobre os seus direitos, bem como o seu lugar na sociedade, isso como seres humanos e como cidadãos. Desse modo, este estudo objetiva verificar a representação das bibliotecas escolares nas páginas eletrônicas de escolas privadas do município de Ribeirão Preto, representações essas de teor textual e, como em alguns casos, imagético. Para tanto, realizou-se um estudo exploratório e qualitativa, bem como recorreu-se ao uso do critical thinking para analisar os dados. Como resultado, obteve-se que: a) as escolas vinculam a imagem da sua biblioteca principalmente com os recursos físicos e os de informação, b) há um discurso vago por parte das escolas quanto aos potenciais usos e importância da biblioteca escolar, c) o profissional de biblioteconomia não é protagonizado no conteúdo digital para o processo de ensino-aprendizagem na biblioteca da escola, d) as poucas imagens dispostas em poucas páginas eletrônicas muitas vezes não correspondem à abordagem textual enfatizada, e) o pressuposto do estudo foi confirmado.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Everton da Silva Camillo
                    [1] => Beatriz Rosa Pinheiro dos Santos
                    [2] => Selma Letícia Capinzaiki Ottonicar
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => School library@en
                    [1] => Marketing@en
                    [2] => Digital content@en
                    [3] => Private education@en
                    [4] => Private school@en
                    [5] => Biblioteca escolar@pt
                    [6] => Marketing@pt
                    [7] => Conteúdo digital@pt
                    [8] => Ensino privado@pt
                    [9] => Escola particular@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 15
                    [nr] => 2
                    [year] => 2019
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2019-05-08
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://rbbd.febab.org.br/rbbd/article/view/1212
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://rbbd.febab.org.br/rbbd/article/view/1212/1129
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => by-nc/4.0
                )

        )

)