Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 1
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 38
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => The school library and the mediation of reading with image book@en
                    [1] => O bibliotecário escolar e a mediação da leitura com livro de imagem@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => It presents a discussion about the reading mediator librarian and the use of the picture book. Its general objective is to analyze the appropriation of the reading from the mediation with the book of image Ida e Volta of Juarez Machado. As specific objectives: it analyzes how the mediation of the reading with picture book can be realized; discusses the role of the image and verifies the influence of imagery mediation on the appropriation of reading; And investigates how children perceive contact with the picture book. It initially uses as a method a bibliographic review and, later, the action research. As results, he notes that the mediation of reading using the picture book is an alternative to mediate reading in school and that the verbal-visual language allows different interpretations and appropriations by students. It also infers that the most appropriate stage to mediate reading is during literacy. He believes that the picture book can be as complex for children´s understanding as the book with written text. It concludes that the mediation initiatives of reading in schools are still dependent on printed media and that there is resistance in using other media, such as the picture book.@en
                    [1] => Apresenta uma discussão sobre o bibliotecário mediador de leitura e o uso do livro de imagem. Tem como objetivo geral analisar a apropriação da leitura a partir da mediação com o livro de imagem Ida e volta de Juarez Machado. Como objetivos específicos: analisa como a mediação da leitura com livro de imagem pode ser realizada; discute sobre o papel da imagem e verifica a influência da mediação imagética na apropriação da leitura; e, investiga qual a percepção das crianças ao ter contato com o livro de imagem. Utiliza inicialmente como método uma revisão bibliográfica e, posteriormente, a pesquisa-ação. Como resultados, constata que a mediação da leitura utilizando o livro de imagem é uma alternativa para mediar leitura na escola e que a linguagem verbo-visual permite distintas interpretações e apropriações pelos mediandos. Infere também que a fase mais apropriada para se mediar a leitura é durante a alfabetização. Considera que o livro de imagem pode ser tão complexo para o entendimento das crianças quanto o livro com texto escrito. Conclui que as inciativas de mediação da leitura nas escolas ainda estão dependentes do suporte impresso e que há uma resistência em se utilizar outros suportes, como o livro de imagem.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Aline Cristina Chanan Costa
                    [1] => João Arlindo dos Santos Neto
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => School librarian@en
                    [1] => Mediator of reading@en
                    [2] => Mediation of reading@en
                    [3] => Image book@en
                    [4] => Action research@en
                    [5] => Bibliotecário escolar@pt
                    [6] => Mediador de leitura@pt
                    [7] => Mediação da leitura@pt
                    [8] => Livro de imagem@pt
                    [9] => Pesquisa-ação.@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 15
                    [nr] => 1
                    [year] => 2019
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2019-01-02
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://rbbd.febab.org.br/rbbd/article/view/1164
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://rbbd.febab.org.br/rbbd/article/view/1164/1109
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => by-nc/4.0
                )

        )

)