Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 1
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 38
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => EMPIRICAL AND RATIONAL SCIENCE THINKING IN BRAZILIAN LIBRARY STUDIES@en
                    [1] => O pensamento empírico e racionalista em Biblioteconomia no Brasil@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Parts from debates initiated in the classroom, particularly, within the subject of Scientific Thought in the Library Studies Course, offered in the Library Studies Bachelor Degree at the Federal University of Pernambuco. It aims to identify and analyze the state of the art on empiricism and rationalism in the brazilian library studies debate. It considers as an assumption observed in the classroom that a great part of the students, when entering the university, have difficulties or resistance with respect to the debate on empiricist and rationalistic ways of thinking. The methodology used was exploratory, regarding the object of the research, and the procedure used was the bibliographical review of articles retrieved from the Reference Database of Periodical Articles in Information Science. The proposed debate is divided into four sections: an introduction followed by the bibliographical review of two prominent thinkers of empiricism and rationalism (Francis Bacon and René Descartes, respectively); a third section in which the state of the art about these schools of thought in brazilian library studies is commented; finally, some final considerations are made. It also points out, as a final consideration, that this writing can contribute as didactic material for the use of neophyte university students.@en
                    [1] => Parte de debates iniciados em sala de aula, particularmente, na disciplina Pensamento Científico e Biblioteconomia, ofertada no Curso de Biblioteconomia da Universidade Federal de Pernambuco. Tem como objetivo identificar e analisar o estado da arte sobre o empirismo e o racionalismo no debate científico biblioteconômico brasileiro. Considera como pressuposto observado em sala de aula de que grande parte dos estudantes, ao entrar na Universidade, tem dificuldades ou resistência com relação ao debate sobre as formas de pensar empiricista e racionalista. A metodologia utilizada foi exploratória, quanto ao objeto da pesquisa, e o procedimento utilizado foi o bibliográfico com revisão de artigos recuperados da Base de Dados Referenciais de Artigos de Periódicos em Ciência da Informação. O debate proposto está dividido em quatro seções: uma introdução seguida pela revisão bibliográfica sobre dois proeminentes pensadores do empirismo e do racionalismo (Francis Bacon e René Descartes, respectivamente); uma terceira seção em que é comentada o estado da arte sobre essas correntes de pensamento na biblioteconomia brasileira; e, enfim, são feitas algumas considerações finais. Aponta, ainda, como consideração final que este escrito pode contribuir como material didático para uso dos neófitos estudantes universitários.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Diego Salcedo
                    [1] => Aline Perpétua Cavalcanti
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Brazil. empirism. library studies. science. rationalism.@en
                    [1] => Biblioteconomia. ciência. empirismo. racionalismo. brasil.@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 14
                    [nr] => 3
                    [year] => 2018
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2018-09-28
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://rbbd.febab.org.br/rbbd/article/view/1099
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://rbbd.febab.org.br/rbbd/article/view/1099/1095
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => by-nc/4.0
                )

        )

)